PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Lidl rozszerza półkę z winami

Autor: dlahandlu.pl 26 września 2012 22:15

Sieć sklepów Lidl postanowiła mocno poszerzyć półkę z winami w swoich ponad 420 sklepach w całej Polsce. Dyskonter zdecydował się na wprowadzenie do oferty szerokiego asortymentu win francuskich.

Wprowadzeniu nowej oferty win do sklepów Lidl towarzyszyć będzie wydanie przewodnika, w którym poza szczegółowymi informacjami o wybranych winach znajdziemy przepisy Pascala Brodnickiego i Karola Okrasy wraz z rekomendacją wina pasującego do potrawy.

W nowej ofercie sieci Lidl dostępnych będzie około 50 różnych win francuskich, z których większość( 44), będzie można znaleźć na półkach sklepowych od 1 października. W kolejnych terminach oferta będzie uzupełniana o kolejne wina. Trunki z nowej oferty sieci pochodzić będą z 4 regionów Francji - Alzacji, Doliny Rodanu, Burgundii oraz Bordeaux, z przewagą liczebną win właśnie z tego ostatniego.

- Przeprowadzone na zlecenie firmy Lidl badania dotyczące konsumpcji wina pokazują, że cieszy się ono w Polsce coraz większą popularnością - mówi Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska. - Dla co piątego Polaka wino stanowi najczęściej wybierany trunek. Postanowiliśmy więc wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. W sklepach pojawią się wina za ok. 15 zł, jak również te w cenie ok. 150 zł za butelkę.

Z badania przeprowadzonego przez TNS Polska na zlecenie firmy Lidl wynika, że wino jest obecnie jednym z najczęściej wybieranym przez Polaków alkoholi, a 63 proc. przynajmniej od czasu do czasu sięga po wino. Grupy konsumentów, które sięgają po wino najczęściej kobiety, osoby w wieku 40-49 lat oraz osoby z wyższym wykształceniem. Spośród tych ostatnich, niemal połowę stanowią osoby regularnie spożywające wino.

Jak pokazują wyniki badania, polscy konsumenci najczęściej sięgają po wina czerwone oraz wina półsłodkie. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez TNS Polska na zlecenie sieci Lidl, 65 proc. Polaków kupujących wino wybiera wino czerwone. Po białe wino sięga natomiast co czwarty badany. Najrzadziej jako ulubione wskazywane są wina różowe. Z badania przeprowadzonego przez TNS Polska wynika, że za najlepsze uchodzą wśród Polaków wina francuskie, włoskie i hiszpańskie. 21 proc. ankietowanych przyznało, że nie zna się na winach.

Przeprowadzone badanie pokazuje także, że kupujemy wino głównie okazjonalnie (aż 42 proc. badanych), a tylko co trzeci konsument wina kupuje je regularnie - tj. przynajmniej raz w miesiącu. Częściej dokonują zakupu wina osoby do 40. roku życia oraz mieszkańcy dużych miast. Co ciekawe, choć to kobiety częściej piją wino niż mężczyźni, to właśnie panowie częściej je kupują.

Przeważnie kupujemy wina w przedziale cenowym 20-29 zł (42 proc.) oraz powyżej 30 zł (47 proc.). Droższe wina kupują zazwyczaj osoby do 30. roku życia, lepiej wykształcone.

Zgodnie z danymi zawartymi w tegorocznym raporcie organizacji Euromonitor International, statystyczny Polak wypija w ciągu roku prawie 3l wina (dane z 2011 r.), a w Polsce w 2011 roku sprzedano około 95 mln litrów wina.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11446

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 508972

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane