Lidl, Tesco i Biedronka najpopularniejszymi marketami w październiku

Autor: Instytut Monitorowania Mediów 7 listopada 2012 09:22

Lidl, Tesco i Biedronka to najpopularniejsze markety - wynika z październikowego rankingu popularności sieci handlowych wśród internautów. Analizę przeprowadza Instytut Monitorowania Mediów w ramach projektu Kompas Social Media. Przypomnijmy, że we wrześniu zwycięzcami były IKEA i Empik. Co leży u podłoża sukcesu sieci spożywczych? Co najskuteczniej przyciąga klientów do sklepów?

Jaka oferta wygrywa?
Pascal Brodnicki oraz Karol Okrasa, powiększenie oferty win o produkty z wyższej półki, kolejne sklepy, ale przede wszystkim ciepłe pieczywo - to przyczyny medialnego sukcesu Lidla w październiku.

Nas kolejnych miejscach znalazły się Tesco i Biedronka, a następnie IKEA i Empik. W pierwszej piętnastce znalazło się aż 8 sklepów specjalistycznych. W dyskusjach na temat Lidla produkty spożywcze są wymieniane niemal tak często, jak jego oferta przemysłowa. Z kolei sieci takie jak MediaMarkt czy Saturn często pojawiają się kontekście sprzedaży biletów na koncerty i inne wydarzenia kulturalne.

Lidl atrakcyjny dzięki ciepłym bułeczkom w weekend i ofercie przemysłowej
Świeże pieczywo, a zwłaszcza jego dostępność w weekendy, to jedna z najczęściej wspominanych zalet sklepu. Sporym zainteresowaniem cieszyła się też nieco zaskakująca dla klientów Lidla informacja, że sieć wprowadzić zamierza wina znacznie droższe niż te, które zwykle są tam dostępne - wielu internautów wątpiło jednak w to, czy za wyższa ceną przyjdzie lepsza jakość. Na forach internetowych nieustannym zainteresowaniem cieszą się za to okresowo pojawiające się w Lidlu produkty przemysłowe - głównie ubranek dla dzieci, dziecięcych butów - zwłaszcza na zimę, ale też bielizny dla dorosłych czy sprzętu do majsterkowania.

Tesco i zakupy przez internet
O Tesco i Biedronce pisano często w kontekście ich wejścia na rynek e-delikatesów. Opinie internautów na temat zakupów w Tesco z dowozem są w większości pozytywne. Jak zwracają uwagę forowicze, zakup przez Internet pozwala uniknąć pokusy zakupów impulsowychDwa tysiące sklepów Biedronki
Popularnym tematem dyskusji było otwarcie 2000. sklepu Biedronki. Zdjęcia tłumów oczekujących na otwarcie obiegły wszystkie media, wzbudzając skrajne opinie.

Lokalne sieci: MarcPol prowadzi dzięki sponsoringowi i zbiórce żywności
MarcPol odebrał pierwsze miejsce w zestawieniu sieci lokalnych olsztyńskiemu RASTowi. Tak jak we wrześniu RAST był często wspominany w kontekście problemów firmy, tak za październikowy internetowy sukces MarcPolu w znacznym stopniu odpowiadają kolarze, sponsorowani przez tę sieć. Innym powodem częstego wspominania MarcPolu jest zaangażowanie tej formy w zbiórkę żywności "Podziel się posiłkiem". Medialna popularność RASTu to już w pewnym sensie pożegnanie - w miejscu sklepu pojawił się nowy market, Piotr i Paweł. Zamknięcie filii sklepu na terenie kampusu uniwersyteckiego wywołało niezadowolenie studentów, którzy wrócili do miasta po wakacjach. Na trzecim miejscu najczęściej wspominanych w internecie lokalnych sklepów znalazła się sieć Lewiatan.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11012

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane