PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Lidl vs Biedronka: Jakimi cechami różnią się główni gracze na polskim rynku

Autor: dlahandlu.pl 15 lipca 2015 09:59

Lidl vs Biedronka: Jakimi cechami różnią się główni gracze na polskim rynku Średnia wielkość sklepu sieci Biedronka to 640 mkw., a Lidla - 1.080 mkw.; fot. shutterstock

Pomimo wielu podobieństw w kluczowych kwestiach ceny czy komunikacji, dwaj główni gracze różnią się wieloma istotnymi cechami. Dwie najważniejsze to wielkość sklepu oraz rodzaj oferty (pochodzenie produktów i udział marek w ofercie) - wynika z raportu Market Side "Rozwój dyskontów w Polsce na tle innych formatów handlowych".

REKLAMA

Średnia wielkość sklepu sieci Biedronka to 640 mkw., a Lidla - 1.080 mkw. (o ponad 440 mkw. więcej). Format sklepu Biedronka jest elastyczny, cechuje go łatwość wejścia w różne lokalizacje. W przypadku Lidla to głównie sztywny green field - wynika z analizy Market Side.

Biedronka ma w Polsce prawie 2.600 sklepów, Lidl - blisko 550, czyli pięciokrotnie mniej.
Łączna powierzchnia sprzedaży Biedronki wynosi 1.650 tys. mkw., Lidla - 590 tys. mkw. (trzykrotnie mniej).

Biedronka funkcjonuje tylko w Polsce, jej operator, Jeronimo Martins, ma także sieci handlowe w  Kolumbii i Portugalii. Szyld Lidl jest znany w całej UE, a w 2018 roku sieć ma się pojawić na terenie USA.

Jeśli chodzi o pochodzenie produktów, Biedronka oferuje głównie polskie (90 proc. asortymentu), Lidl kusi klientów produktami z importu.

Eksperci Market Side zauważają także, że w przypadku Biedronki oferta odzieżowa ma niewielkie znaczenie, podczas gdy dla Lidla jest istotnym driverem zakupów. Niemiecki dyskonter ma własne marki: Livergy (dla mężczyzn), Esmara (dla kobiet), Jolinesse (bielizna).

Biedronka w swojej strategii komunikacji stawia na ceny i jakość, Lidl podkreśla przede wszystkim jakość produktów, cena jest na drugim miejscu.

Biedronki często nie zapewniają swoim klientom parkingu przed sklepem. Lidl budując swoje placówki przygotowuje parking na 100-120 miejsc. W Biedronce klienci mają do dyspozycji wózki i koszyki na szybsze zakupy, w Lidlu - wyłącznie wózki.

  • dd 2016-11-06 11:16:09

    gracze na Polskim Rynku heheh dobre zapomnieli dospisać co robili z Polakami w czasie wojny a Polaczki teraz na kolanach resztę kasy jeszcze oddają dobre hehheheh

  • Klient 2015-07-27 10:07:48

    My akurat kupujemy warzywa (Eco) i ryby w Lidlu i co do jakości nie mamy zastrzeżeń. Do Biedry zawsze nie po drodze...

  • Stef 2015-07-15 15:53:24

    Potworny smak tektury (Lidl) vs. Na jedno kopyto (Biedronka)

ZOBACZ WSZYSTKIE (6)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16002

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA