Lidl w 2013 roku zwiększył wydatki na reklamę radiową z 73,77 mln zł do 115,9 mln zł

Autor: wirtualnemedia.pl 8 kwietnia 2014 10:55

W ub.r. zdecydowanie najwięcej na reklamy w radiu wydały firmy farmaceutyczne oraz sieci handlowe Metro Group i Lidl. - Radio jest typowym medium do realizacji działań call to action - komentuje Jakub Potrzebowski dla wirtualnemedia.pl.

Firma Metro Group, do której należą hurtownie Metro & Makro Cash and Carry oraz sieci hipermarketów Media Markt, Saturn i Real (ta ostatnia na początku br. została przejęta przez Auchan) wydała w 2013 roku cennikowo 166,1 mln zł czyli o 2,8 mln zł mniej w skali roku (1,6 proc. w dół). Na piątym miejscu największych reklamodawców jest Lidl Polska, który zwiększyły cennikowe wydatki na reklamy w radiu o 57,3 proc. (z 73,7 do 115,9 mln zł),

Dlaczego to właśnie producenci farmaceutyków i sieci sklepów inwestują najwięcej w reklamy radiowe? - Radio jest typowym medium dla realizacji działań call to action. To tzw. medium towarzyszące, sprawdzające się najlepiej przy kampaniach promocyjnych i zachęcających bezpośrednio do podjęcia akcji: zakupu, odwiedzenia sklepu czy innego punktu sprzedaży - tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jakub Potrzebowski, szef Equinox Polska i Group One.

Cennikowa wartość reklam radiowych w ub.r. to 3,79 mld zł, po wzroście w skali roku o 11,2 proc. Natomiast faktyczne wydatki w tym medium, według szacunków Starlinka, wyniosły 561,1 mln zł i nie zmieniły się w porównaniu z 2012 rokiem.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11837

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane