Lidl w USA tańszy od konkurencji. Kolejny rynek u progu wojny cenowej

Autor: dlahandlu.pl za businessinsider.com 4 lipca 2017 13:02

Niemiecka sieć handlowa Lidl weszła na amerykański rynek, a łowcy okazji cenowych mogą być podekscytowani. Niedawne badania koszyka cenowego 20 artykułów, przeprowadzone przez analityków firmy Jefferies wykazały, że Lidl był o 9 proc. tańszy niż Walmart, największa sieć spożywcza w Stanach Zjednoczonych. Lidl twierdzi, że oferuje niektóre produkty nawet o połowę taniej niż konkurencyjne sklepy - informuje Business Insider.

Do tej pory Lidl otworzył 10 sklepów na Wschodnim Wybrzeżu i planuje otworzyć kolejnych 80 do połowy przyszłego roku.

Eksperci zauważają, że po wejściu Lidla do Wielkiej Brytanii doszło tam do zaciekłej wojny cenowej pomiędzy sieciami. Analitycy spodziewają się, że niemiecki dyskonter taką samą strategię obierze w USA.

W jaki sposób Lidl utrzymuje niskie ceny? Analitycy wskazują na klika czynników. Jednym z nich jest asortyment złożony głównie z produktów marki własnej (90 proc. towarów Lidla to tzw. private label), co sprawia, że spółka ma większą kontrolę nad kosztami produkcji i może ustalić własne ceny. W konsekwencji produkty mogą być sprzedawane z wyższymi marżami niż krajowe marki, ponieważ koszty początkowe są znacznie niższe.

Kolejny czynnik to ograniczony asortyment. Lidl ma w ofercie jedynie 2000 produktów, podczas gdy sklep spożywczy podobnej wielkości ma ich 20 000. Lidl sprzedaje przede wszytskim produkty szybko rotujące, które są kupowane właściwie codziennie - wskazują analitycy.

Na czym jeszcze oszczędza Lidl? Sklepy sieci w USA są większe od europejskich - mają 20 tys. mkw. - ale to zaledwie 1/4 powierzchni typowego amerykańskiegi marketu. Ponadto Lidl jest znany z utrzymywania niskich kosztów pracy - pracownicy są wszechstronnie przeszkoleni i mogą pracować praktycznie na każdym dziale, a interakcje personelu z klientami nie są częste dzięki takim rozwiązaniom jak np. elektroniczne wagi. 

Eksperci wkazują też, że Lidl nie wydaje majątku na reklamę, ekspozycję produktów oraz oświetlenie. 
Dzięki temu jest w stanie zaoferować bardziej atrakcyjną cenę dla konsumentów. Rynek czeka na odpowieź ze strony Walmarta.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • gf 2017-07-04 14:04:09

    lidl jest obecny tylko w trzech stanach, czyli są sklepami na ktore mowi sie tam "local" albo "regional" albo "regional thing". nie badzmy smieszni . te 3 stany to tak jakby w polsce ktos mial siec sklepow lokalnych w kilku powiatach. target albo walmart ich szybciutko zmiecie z rynku.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,56

  • Min

    2,38

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11439

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane