Lidl: Wartość eksportu w zeszłym roku wyniosła ok. 1,5 mld zł

www.portalspozywczy.pl 3 lutego 2014 12:41

Wartość eksportu Grupy Lidl za 2012 r. wyniosła ponad 1,25 mld zł, czyli wzrosła o około 25 proc. w stosunku do 2011 r. - Wyniki za pierwsze półrocze 2013 r. również są satysfakcjonujące. Spodziewamy się, że wartość eksportu w zeszłym roku wyniosła ok. 1,5 mld zł - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Patrycja Kamińska, PR Manager Lidl Polska.

Lidl planuje utrzymać podobne tempo wzrostu eksportu w 2014 r. - Obecnie większość udziału w eksporcie stanowią artykuły spożywcze. Ponad 12 proc. całego eksportu ilościowego stanowią słodycze i słone przekąski, m.in. wafelki, ciastka oraz chrupki - wymienia Patrycja Kamińska. - Istotny udział w eksporcie mają również nabiał i wyroby mięsne. Te produkty są dla nas szczególnie ważne, ponieważ musimy szczególnie zadbać nie tylko o ich jakość, ale również o sprawną logistykę dostaw za granicę. W taki sposób, aby zachowany został łańcuch chłodniczy - tłumaczy przedstawicielka Lidla, zaznaczając jednocześnie, iż sieć spodziewa się wzrostu eksportu między innymi w tych najpopularniejszych kategoriach.

Wydaje się, że Polska może stać się istotnym zapleczem produkcyjnym dla Lidla w Europie. - Polscy dostawcy produkujący na zlecenie Lidl wyeksportowali ponad 850 000 000 sztuk różnych produktów. Liczba ta wskazuje na skalę działań naszej sieci. Obecnie produkty z Polski eksportowane są do Czech, Słowacji, Rumunii, Węgier i Bułgarii - wskazuje Kamińska. - Dodatkowo dostępne są również w krajach skandynawskich, a także we Francji, Grecji oraz na Cyprze. W Wielkiej Brytanii i Irlandii produkty z Polski cieszą się olbrzymim zainteresowaniem podczas tygodni polskich, np. „Choose a taste of Poland" w Irlandii - podkreśla.
PR Manager Lidla deklaruje, że jej sieć planuje nadal rozwijać i poszerzać spektrum krajów, do których eksportuje polskie produkty. - Mamy kompetencje, które nam to umożliwiają - akcentuje. I dodaje: - Jest to niewątpliwie zasługa polskich dostawców oraz międzynarodowego zasięgu, jakim dysponuje Lidl.

Nasza rozmówczyni ocenia, że pogłębianie współpracy pomiędzy sieciami handlowymi a dostawcami mogłoby spowodować jeszcze szybsze oraz efektywniejsze reagowanie na potrzeby klientów. - Współpraca ta mogłaby się opierać na przekazaniu know-how dotyczącego najnowszych technologii czy zarządzania jakością - zauważa Kamińska. - Jakość jest dla nas najwyższym kryterium wyboru naszych partnerów handlowych, dlatego dostawcy, którzy z nami współpracują, muszą spełniać najwyższe wymogi dotyczące zarządzania i kontroli jakości. Firma Lidl ceni dostawców, którzy są otwarci na nowe projekty produktowe i z takimi współpracuje - przyznaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • nick 2014-02-03 14:29:29

    A ile wyniosla wartosc importu ?

    Dziesiec? dwadziescia razy wiecej ?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11733

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane