Lidl wydaje sześć razy więcej na reklamę niż Kaufland - zobacz jakie to kwoty

Autor: wirtualnemedia.pl 18 lutego 2014 09:49

W 2013 roku cennikowe wydatki na reklamy hipermarketów i dyskontów (bez internetu) wzrosły o 31 proc. Największymi reklamodawcami pozostały Lidl Polska i Jeronimo Martins Dystrybucja (właściciel Biedronki), a bardzo duży wzrost budżetu zanotowało Tesco Polska - czytamy na portalu wirtualnemedia.pl

Z danych Kantar Media opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w ub.r. wydatki sklepów wielobranżowych na reklamy (bez uwzględnienia internetu) wyniosły nieco ponad miliard złotych, o 237,9 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 31 proc.
W tym miliardzie 744,7 mln zł stanowiły budżety dyskontów i sklepów o małej powierzchni (po wzroście w skali roku o 149,3 mln zł, czyli o 25,1 proc.), a 261,1 mln zł - wydatki hipermarketów (które zwiększyły się o 88,6 mln zł, czyli aż o 51,3 proc.).

Zdecydowanie największym marketerem pozostał Lidl Polska, którego cennikowe inwestycje reklamowe w ub.r. zamknęły się kwotą 377,5 mln zł. 

Budżet reklamowy zwiększyło też Jeronimo Martins Dystrybucja, ale słabiej niż Lidl. Cennikowe wydatki właściciela Biedronki wyniosły 207,5 mln zł, o 29,9 mln zł więcej niż w 2012 roku (to wzrost o 16,8 proc.) 

Z kolei Tesco Polska cennikowo przeznaczyło w 2013 roku na reklamy 150,6 mln zł, po wzroście o 86,5 proc. w skali roku.

Wydatki reklamowe Kauflandu wzrosły w skali roku o 10,9 mln zł (to 21,8 proc. w górę), do 61 mln zł.

Za to wydatki ITM Polska, właściciela sklepów Intermarche, zmalały w ub.r. o 7,9 mln zł (to spadek o 16,7 proc.) i wyniosły 39,3 mln zł. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • poinformowany 2014-02-18 10:02:41

    bo ITM wkrótce zbankrutuje

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10873

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane