PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Logistyka dla e-commerce rośnie o 20 proc. rocznie. Polska jednym z krajów o najwyższej dynamice wzrostu

Autor: dlahandlu.pl 11 października 2017 12:06

Globalny rynek logistyki dla e-commerce do 2024 roku urośnie do ponad 800 mld USD. Obecnie największą część branży stanowią usługi transportowe. Najszybciej rosnącym segmentem są natomiast rozwiązania z zakresu e-fulfillment.

Według szacunków PMR, w 2020 roku sprzedaż online może stanowić już 10 proc. całego handlu detalicznego. W Europie największymi rynkami sprzedaży online są Wielka Brytania, Francja, Niemcy i Rosja. Polska jest jednym z krajów o najwyższej dynamice wzrostu.

Logistyka coraz ważniejsza

Wraz z rozwojem e-handlu rośnie rynek usług dedykowanych sektorowi e-commerce. Jednym z takich obszarów jest logistyka, która w ciągu kilku ostatnich lat przeszła dużą transformację. Jeszcze kilka lat temu e-sklepy nie przywiązywały do tego obszaru dużej wagi. Dzisiaj większość przedsiębiorców sprzedających online ma świadomość rosnącego wpływu logistyki na proces zakupowy.

Rozwiązania dla e-commerce - jako flagowe usługi - oferują dziś najwięksi gracze branży logistycznej. Równocześnie na rynku funkcjonują podmioty specjalizujące się wyłącznie w obsłudze sklepów internetowych.

– Logistyka e-commerce musi odpowiadać na oczekiwania coraz bardziej wymagającego klienta e-sklepów, dlatego w całym procesie tak ważna jest dbałość o customer experience, czyli wrażenia kupującego. Kluczowy jest przede wszystkim niski koszt i krótki czas dostarczenia przesyłki, szeroki wybór opcji dostawy, sprawna organizacja procesu zwrotów produktów czy nawet estetyka przesyłek. Rozwiązania takie jak darmowa dostawa i zwrot, click & collect czy same day delivery coraz częściej są traktowane przez kupujących jako standard – mówi Artur Wojtaszek, prezes zarządu OEX E-Business.

Jak to robią najlepsi?

Rozwój usług logistycznych dla e-commerce wspomaga technologia, która w coraz większym stopniu umożliwia automatyzowanie procesów magazynowania, kompletowania i dostarczania przesyłek. W centrach operacyjnych Amazon czy Wal – Mart na dużą skalę stosowane są roboty, drony i inne technologie zastępujące pracę ludzi. Przekłada się to na bardzo wymierną optymalizację procesów logistycznych, które pozwalają e-sklepom budować przewagi konkurencyjne i skuteczniej przyciągać klientów.

E-sklepy mogą korzystać z najlepszych praktyk logistycznych bez konieczności inwestowania w zakup innowacyjnych technologii. Rozwiązaniem, które to umożliwia jest outsourcing. W takim modelu firmy z branży e-commerce zyskują dostęp do narzędzi dotychczas zarezerwowanych dla największych graczy z branży. Tym samym mogą oferować swoim klientom standard obsługi porównywalny z najlepszymi na rynku.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11517

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane