Logistyka dla sklepów convenience: przejście od dostaw palet do detail picking

Autor: dlahandlu.pl 7 stycznia 2016 15:39

Rozwój sieci sklepów osiedlowych typu convenience i biznesu B2C zmieniły sposób obsługi logistycznej towarów. Logistyka kontraktowa, tradycyjnie ukierunkowana na "duże jednostki" - palety czy skrzynie, teraz musi przygotować się do dostaw nawet pojedynczych sztuk artykułów - detail picking.

Operatorzy logistyczni musieli dostosować się do tej ewolucji i rozwiązać równanie: krótszy czas dostawy + mniejsze zamówienie + niższe koszty.

- Jeszcze kilka lat temu, większość naszych klientów zwracała się do nas z pytaniem o możliwość przygotowania i dostarczenia pełnych palet albo skrzyń. Obsługa tradycyjnych kanałów dystrybucji oczywiście wciąż stanowi bardzo istotną część naszych operacji, ale obecnie ponad połowę nowych klientów, obsługiwanych globalnie przez Grupę ID Logistics, stanowią firmy e-commerce albo takie, dla których handel elektroniczny stanowi istotną część ich działalności - powiedział Yann Belgy, dyrektor generalny ID Logistics Polska.

Dodatkowo, branże takie jak kosmetyczna, odzieżowa, dóbr luksusowych czy sieci sklepów osiedlowych typu convenience, często oczekują dostawy zaledwie kilku sztuk konkretnego artykułu, a nie całych skrzyń albo palet. Taki „detail picking” wymaga od operatora logistycznego specyficznej organizacji i procesów mających na celu optymalizację składowania, czasu realizacji zamówienia i kosztów obsługi.

- Grupa ID Logistics uznała detail picking za strategiczną szansę rozwoju. W 2013 roku zdecydowała się na przejęcie CEPL, operatora 3PL specjalizującego się w tym sektorze. Obecnie możemy proponować klientom rozwiązania, takie jak zautomatyzowany magazyn, mechanizacja procesów, pick/put-to-light, antresole, dynamiczne regały, sortery, przenośniki taśmowe, itd., oraz inne rozwiązania dopasowane do ich potrzeb - powiedziała Marzena Wal, dyrektor handlowy ID Logistics.

W Polsce ID Logistics nie będzie na razie uruchamiać w pełni zautomatyzowanego magazynu, tak jak to ma miejsce w Europie Zachodniej.

- Obecnie poziom kosztowy w Polsce jest bardziej konkurencyjny niż w krajach Europy Zachodniej, dlatego też nie ma ekonomicznego uzasadnienia do wdrażania w pełni zmechanizowanych rozwiązań. To będzie się stopniowo zmieniać wraz z planowanym wzrostem poziomu kosztowego w Polsce oraz pojawieniem się tańszych i bardziej elastycznych rozwiązań. Z innego punktu widzenia, automatyzacja może być też dla nas wsparciem tam, gdzie trudno jest zatrudnić pracowników albo wtedy, kiedy czasy realizacji zamówień są bardzo krótkie. Tego typu inwestycje wymagają dobrego przygotowania i dłuższego czasu deprecjacji, co nie zawsze jest możliwe w przypadku operacji logistyki kontraktowej. Dlatego też coraz częściej proponujemy naszym klientom częściowo zautomatyzowane rozwiązania, które stanowią dobre połączenie efektywności kosztowej, jakości, reaktywności i elastyczności - powiedział Yann Belgy.

ID Logistics Polska jest częścią międzynarodowej grupy ID Logistics i dostawcą usług logistycznych dla branży retail oraz DIY (Do-It-Yourself), przemysłowej i FMCG.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane