Logistyka: Dyskonty i sklepy convenience chcą sprzedawać natychmiast po rozładunku

Autor: pr, dlahandlu.pl 15 lipca 2015 12:24

Zgodnie z najnowszym prognozami w 2015 roku rynek artykułów spożywczych w Polsce osiągnie wartość prawie 243 mld zł - o 2,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Jest to jednocześnie największy ze wszystkich segmentów rynku handlu detalicznego w Polsce. Co to oznacza z punktu widzenia operatorów logistycznych?

Wyniki opublikowanego w ostatnich dniach raportu firmy PMR "Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce 2015. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2015-2020" potwierdził obserwowany ze strony operatorów logistycznych trend rozwoju dyskontów i sklepów typu convenience.

- Klienci operatorów logistycznych, czyli w znaczącej większości producenci, przesuwają swoje wymagania na obsługę kanałów, wymienionych w raporcie. Zmianę tę, można zaobserwować m.in. poprzez generowanie coraz większych obrotów w obszarach dostosowanych do wymogów konkretnego rodzaju punktów sprzedaży – mówi Maciej Walenda, prezes zarządu DSV Solutions.

Wymienione formaty w przeważającej większości wymuszają kompletację przesyłek w takiej formie, aby produkt dostępny był do sprzedaży natychmiast po rozładunku. W związku z tym, już na etapie kompletacji w magazynie operatora, wymaga on odpowiedniego przygotowania. Do tego typu zadań można zaliczyć przygotowywanie displayów promocyjnych, które po rozfoliowaniu przez obsługę sklepu oferują szeroki wachlarz asortymentów producenta na odpowiednio przygotowanym stojaku promocyjnym.

Obserwowana przez operatorów konieczność dostosowania świadczonych przez siebie usług do wymagań sieci handlowych przekłada się też na ograniczenie kosztów po stronie ich klientów.

- Podczas realizacji zadań pod kątem różnego typu sieci handlowych obsługujemy m.in. szeroki zakres formatu pół-palet. Jest to wymóg szczególnie dużych sklepów, które oferują asortymenty do sprzedaży na terenie sklepu właśnie na tym formacie nośników. Operatorzy, co stało się już standardem, odpowiadają również za tworzenie zestawów kompletowanych z kilku sztuk produktu. Takie rozwiązanie, dzięki rozbudowanym parkom maszynowym, jest kosztowo efektywne wyłącznie po stronie operatora, który przez dużą skalę przepakowań, jest w stanie oferować konkurencyjne stawki jednostkowe- wyjaśnia Maciej Walenda.

Finalnie generalny kierunek działań operatorów wymusza odbiorca, który oczekuje produktu podanego w określonej formie i dostosowanego do odpowiedniego formatu sprzedaży. Jest to kolejne potwierdzenie sytuacji, w której wymagania rynku doskonale widać po stronie operatorów logistycznych, których wysoka specjalizacja stanowi kluczowy element w całej dystrybucji.

Autorzy raportu wskazują, że rynek artykułów spożywczych można scharakteryzować jako względnie dojrzały, co oznacza, że nie podlega on nagłym i znacznym zmianom w zależności od pogorszenia się lub polepszenia sytuacji ekonomicznej konsumentów lub ewentualnych zmian wśród największych graczy. Między innymi dlatego mimo deflacji cen na produkty spożywcze rynek ten wciąż rośnie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10864

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane