REKLAMA
REKLAMA

Logistyka i e-commerce: sztuka dopasowania się do klienta

Autor: wnp.pl 8 października 2015 10:06

Jak zmienia się obsługa informatyczna logistyki i kto za kilka lat stanie się dominującym klientem w branży e-commerce - zastanawiali się goście panelu poświęconego związkom transportu i handlu internetowego podczas Europejskiego Kongresu Logistycznego ONECARGO w Katowicach.

REKLAMA

Rafał Pietrwalski, zastępca dyrektora zarządzającego sprzedażą w segmencie klienta biznesowego Poczty Polskiej, mówił o szansie, której jego firma upatruje w e-commerce. Przypomniał, że walka o klienta rozgrywa się już nie tylko w dużych miastach, ale także w polskim powiecie.

- Jesteśmy obecni w Polsce powiatowej. Tam gdzie inni kurierzy mają wysokie koszty dostawy, my mamy własnych listonoszy. Oni doręczają listy i paczki. Koszt takiej dostawy jest mniejszy - mówił.

O znaczenie rozwiązań informatycznych dla logistyki pytała Edyta Kochlewska, moderator spotkania i redaktor naczelna portalu dlahandlu.pl.

W ocenie Marka Serafina, dyrektora zarządzającego PKP Cargo, e-commerce przedefiniowało pojęcie logistyki i wymusiło stosowanie na tym rynku tzw. SMAC. To jest: social, mobile, analytics i cloud. SMAC to trend dopracowania komunikacji tak, by usprawnić działanie B2B. Jego istotą jest przesyłanie informacji transakcyjnych. Szybkość tej komunikacji bazuje oczywiście na technologii i elektronicznym obiegu informacji.

Podając więcej argumentów Zbigniew Gawęda, Business Development Manager w FIEGE Sp. z o. o. dodawał: - Kompleksowość usług transportowych, ich najwyższa jakość i punktualność to sprawy, jakie muszą iść w parze z nowym podejściem do systemów zarządzania informacją. Każde przedsięwzięcie musi być oparte o łączenie różnych systemów logistycznych, co ostatecznie sprowadza się do unifikacji całości świadczonych usług - mówił.

Marek Serafin przypomniał, że PKP Cargo w odpowiedzi na to wyzwanie uruchomiło portal transakcyjny obsługiwany przez kontrahenta tej kolejowej spółki, pozwalający znaczną część transakcji spersonalizować i przenieść w sieć informatyczną. W ten sposób osobisty kontakt między przedstawicielem firmy i klientem zostaje ograniczony do niezbędnego minimum, co jest nieuniknione przy wielomilionowych transakcjach.

- Wprowadzenie nowego systemu to zawsze wielomiesięczny proces. Zwłaszcza przy tak złożonych spółkach jak PKP Cargo. My to jednak zrobiliśmy. Dajemy kontrahentowi dostęp do naszego sytemu transakcyjnego. To ułatwia współpracę - mówił Serafin.

Andrzej Zawistowski z XBL Logistics, wracając do relacji B2C, wskazał, że osoby korzystające z usług kurierów chcą dzisiaj wiedzieć, gdzie jest paczka, z dokładnością do metrów. Zadowolenie klienta jest priorytetem, ale jego uzyskanie wobec tak wysoko zawieszonej poprzeczki nie jest łatwe. 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11549

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA