Logistyka i e-commerce: sztuka dopasowania się do klienta

Autor: wnp.pl 8 października 2015 10:06

Jak zmienia się obsługa informatyczna logistyki i kto za kilka lat stanie się dominującym klientem w branży e-commerce - zastanawiali się goście panelu poświęconego związkom transportu i handlu internetowego podczas Europejskiego Kongresu Logistycznego ONECARGO w Katowicach.

Rafał Pietrwalski, zastępca dyrektora zarządzającego sprzedażą w segmencie klienta biznesowego Poczty Polskiej, mówił o szansie, której jego firma upatruje w e-commerce. Przypomniał, że walka o klienta rozgrywa się już nie tylko w dużych miastach, ale także w polskim powiecie.

- Jesteśmy obecni w Polsce powiatowej. Tam gdzie inni kurierzy mają wysokie koszty dostawy, my mamy własnych listonoszy. Oni doręczają listy i paczki. Koszt takiej dostawy jest mniejszy - mówił.

O znaczenie rozwiązań informatycznych dla logistyki pytała Edyta Kochlewska, moderator spotkania i redaktor naczelna portalu dlahandlu.pl.

W ocenie Marka Serafina, dyrektora zarządzającego PKP Cargo, e-commerce przedefiniowało pojęcie logistyki i wymusiło stosowanie na tym rynku tzw. SMAC. To jest: social, mobile, analytics i cloud. SMAC to trend dopracowania komunikacji tak, by usprawnić działanie B2B. Jego istotą jest przesyłanie informacji transakcyjnych. Szybkość tej komunikacji bazuje oczywiście na technologii i elektronicznym obiegu informacji.

Podając więcej argumentów Zbigniew Gawęda, Business Development Manager w FIEGE Sp. z o. o. dodawał: - Kompleksowość usług transportowych, ich najwyższa jakość i punktualność to sprawy, jakie muszą iść w parze z nowym podejściem do systemów zarządzania informacją. Każde przedsięwzięcie musi być oparte o łączenie różnych systemów logistycznych, co ostatecznie sprowadza się do unifikacji całości świadczonych usług - mówił.

Marek Serafin przypomniał, że PKP Cargo w odpowiedzi na to wyzwanie uruchomiło portal transakcyjny obsługiwany przez kontrahenta tej kolejowej spółki, pozwalający znaczną część transakcji spersonalizować i przenieść w sieć informatyczną. W ten sposób osobisty kontakt między przedstawicielem firmy i klientem zostaje ograniczony do niezbędnego minimum, co jest nieuniknione przy wielomilionowych transakcjach.

- Wprowadzenie nowego systemu to zawsze wielomiesięczny proces. Zwłaszcza przy tak złożonych spółkach jak PKP Cargo. My to jednak zrobiliśmy. Dajemy kontrahentowi dostęp do naszego sytemu transakcyjnego. To ułatwia współpracę - mówił Serafin.

Andrzej Zawistowski z XBL Logistics, wracając do relacji B2C, wskazał, że osoby korzystające z usług kurierów chcą dzisiaj wiedzieć, gdzie jest paczka, z dokładnością do metrów. Zadowolenie klienta jest priorytetem, ale jego uzyskanie wobec tak wysoko zawieszonej poprzeczki nie jest łatwe. 


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11051

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane