Lojalność polskiego konsumenta jeszcze niższa

www.portalspozywczy.pl 8 października 2014 14:23

Lojalność polskiego konsumenta jeszcze niższa

W obecnym roku przeciętny Polak odwiedza regularnie średnio 7,1 sieci detalicznych - wynika z najnowszego badania "Shopper DNA" przeprowadzonego przez TNS. Co więcej, statystyczny Polak jest wyraźnie mniej lojalny, niż w roku ubiegłym. W 2013 r. typowy mieszkaniec naszego kraju robił zakupy w 5,7 sieci handlowych.

W tegorocznej edycji badania TNS aż 30 proc. respondentów wskazało, że minimum raz miesiącu robi zakupy w sklepach co najmniej 11 różnych sieci handlowych. Była to zdecydowanie najczęściej wskazywana odpowiedź. Wzrost względem ubiegłego roku jest w tym aspekcie olbrzymi, niemal trzykrotny - w 2013 r. podobnie wskazało tylko 11 proc. przebadanych osób.

W ubiegłym roku najwięcej badanych (24 proc.) wskazało, że średnio w miesiącu robi zakupy w 3-4 różnych sieciach detalicznych.

Przez ostatni rok zdecydowanie zmniejszył się odsetek osób odwiedzających regularnie sklepy tylko jednej lub dwóch sieci detalicznych. W 2013 r. takich Polaków było 21 proc., podczas gdy w tegorocznej edycji badania podobną odpowiedź wskazało tylko 12 proc. respondentów (najrzadziej wybierany wariant).

Zmianę w zachowaniach konsumenckich Polaków widać także w zestawieniu regularnie odwiedzanych kanałów sprzedaży. W ubiegłym roku przeciętny Polak raz w miesiącu odwiedzał sklepy 3,2 kanałów, podczas gdy w roku bieżącym robi zakupy w placówkach 3,8 kanałów. W badaniu TNS wyróżnionych zostało sześć różnych kanałów (dyskonty, hipermarkety, supermarkety, kanał tradycyjny niezależny, kanał tradycyjny sieciowy oraz cash & carry).

W ubiegłorocznym badaniu TNS udział wzięło 1014 osób. Próba respondentów w tegorocznej edycji badania wyniosła 1000.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane