PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Lokalny patriotyzm coraz ważniejszy przy wyborze produktów spożywczych

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 29 lipca 2014 09:45

Lokalny patriotyzm coraz ważniejszy przy wyborze produktów spożywczych

Grupa On Board przy udziale ekspertów z Krajowej Izby Gospodarczej, Polskiej Izby Handlu oraz firmy badawczej SW Research przebadała decyzje zakupowe Polaków. Respondenci jako najważniejsze czynniki przy zakupie produktów spożywczych wskazali: skład (53 proc.) oraz jakość (51 proc.), niewiele mniej – promocję (49 peoc.). Również w przypadku tej kategorii produktów, coraz większe znaczenie ma lokalny patriotyzm.

Ponad 41 proc. pytanych, stwierdziło, że chętniej wybierają produkty polskiego pochodzenia, ale już nie tak istotne wydają się być certyfikaty pochodzenia i jakości umieszczane na opakowaniach produktów. Jedynie 28 proc. uczestników badania stwierdziło, że taka informacja na opakowaniu skłoniłaby ich do zakupu oferowanego towaru.

Marka produktu, jako determinant wyboru konsumenckiego wskazywana była najczęściej przy zakupie artykułów sportowych (42 proc.) oraz często przy zakupie kosmetyków i odzieży (37 proc.).

Jeśli chodzi o rynek kosmetyczny, to aż połowa respondentów uznała, że najważniejsza jest jakość produktów, a oferowane promocje i producent są istotne dla niewielu ponad 30 proc. pytanych.

Okazuje się, że coraz bardziej popularnym źródłem informacji o produktach są Internet i znajomi. Opinie w Internecie są najważniejsze przy zakupie produktów elektronicznych i spożywczych (35 proc.) oraz umiarkowanie ważne przy zakupie artykułów sportowych (26 proc.), zaś 29 proc. badanych odpowiedziało, że zdanie bliskich jest dla nich ważne, zwłaszcza gdy zastanawiają się nad wyborem odpowiednich dla siebie kosmetyków.

- Różne czynniki decydują o wyborze produktów dla poszczególnych kategorii, ale niezmiennie - zawsze - liczy się dla polskiego konsumenta wysoka jakość, a niewielką wagę przywiązuje on do opakowania czy pochodzenia z zagranicy. Dlatego programy komunikacyjne powinny opierać na dowodach jakości, podkreślać, że marka oferuje to, co dla konsumenta dobre, może zdrowe, a niekoniecznie najładniejsze - podkreśla Małgorzata Majewska, Client Service Director departamentu Brand & Entertainment agencji On Board PR Ecco Network. 

Ponadto, bez względu na kategorię produktową, dość ważny jest dla konsumentów producent. Około 30% respondentów deklaruje, że dokonując zakupu, patrzy nie tylko na markę, ale i producenta. To niezwykle istotna informacja w kontekście nurtu działań z zakresu społecznej odpowiedzialności dużych przedsiębiorstw. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Agropaczka.pl 2014-07-31 09:40:10

    Z doświadczenia wiemy, że ankiety to jedno a praktyka pokazuje inaczej. Wszyscy mówią o zdrowej żywności i patriotyzmie a i tak kupują importowany syf po sklepach zamiast u lokalnego producenta.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11419

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane