REKLAMA
REKLAMA

Lokowanie produktów w serialach nie przeszkadza widzom

Autor: wirtualnemedia.pl 18 czerwca 2015 10:26

Ponad połowie badanych nie przeszkadza, gdy prawdziwe produkty są lokowane w serialach telewizyjnych - wynika z raportu domu mediowego MEC, który publikuje serwis wirtualnemedia.pl.

REKLAMA

Prawie 54 proc. polskich internautów w wieku powyżej 20. lat deklaruje, że lubi kiedy bohaterowie seriali używają prawdziwych marek (samochodów, napojów, itp.) - takich, które można kupić. Większą potrzebę realizmu w tym zakresie wyrażają mężczyźni (56 proc.) niż kobiety (51 proc.) oraz grupa starszych badanych (ponad 56 proc., podczas gdy wśród 20-29 latków - niespełna 50 proc.) - wynika z badania MEC Access, działu akcji specjalnych domu mediowego MEC.

Chęć oglądania prawdziwych marek w produkcjach serialowych idzie w parze ze świadomością, że pojawiają się tam odpłatnie. Ponad 70 proc. badanych internautów uważa, że w serialach pokazywane są marki, które za to zapłacą.  Świadomość product placement okazuje się wyższa wśród mężczyzn (72 proc.) niż kobiet (68 proc.). W największym stopniu przekonani o komercyjnym podłożu wprowadzania marek do treści seriali są widzowie w wieku 30-39 lat (77 proc.), a w najmniejszym stopniu widzowie w wieku 50+ (60 proc.) - podają wirtualnemedia.pl.

W badaniu sprawdzono też poziom irytacji produktami w serialach i show telewizyjnych. Tylko 35 proc. internautów twierdzi, że irytuje ich pojawianie się marek w takich produkcjach, podczas gdy blisko 51 proc. temu zaprzecza.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12967

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA