PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

LPP: Jest duża konkurencja na rynku, dlatego nie planujemy podnosić cen

Autor: PAP 27 stycznia 2016 11:07

LPP: Jest duża konkurencja na rynku, dlatego nie planujemy podnosić cen fot. LPP

Spółka LPP nie przewiduje podnoszenia cen swoich produktów. "Rynek odzieżowy w ostatnich latach bardzo się zmienił – wcześniej, w sytuacji gdy umacniała się waluta, w której rozliczamy się z dostawcami, łatwiej było podnieść nieco ceny. W tej chwili jest to praktycznie niemożliwe. Jest duża konkurencja na rynku, dlatego nie planujemy podnosić cen" - powiedział wiceprezes.

"Zakładamy w tym roku wzrost powierzchni handlowej o 13-15 proc. wobec 17 proc. wzrostu w ubiegłym roku. CAPEX wyniesie maksymalnie 400 mln zł" - powiedział Lutkiewicz.

Na koniec grudnia powierzchnia handlowa sklepów grupy LPP wyniosła ok. 843,4 tys. m kw. i była większa o ok. 17 proc. niż rok wcześniej. Spółka zakłada, że przychody grupy wzrosną w tym roku szybciej niż powierzchnia handlowa. "Liczymy, że przychody spółki wzrosną w tym roku dwucyfrowo, nieco szybciej niż wzrost powierzchni handlowej" - powiedział wiceprezes.

Dodał, że celem na ten rok jest też wzrost sprzedaży porównywalnej. "Pracujemy nad tym, by w całym roku sprzedaż LFL była na plusie. W Polsce w 2014 i 2015 roku mieliśmy spadki sprzedaży porównywalnej, w tym roku liczymy na odwrócenie tej tendencji i wzrost LFL" - powiedział.

Spółka podawała na początku stycznia, że wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w grupie w całym 2015 roku wyniosła 5.134 mln zł, czyli była wyższa o ok. 8 proc. rdr. W samym grudniu przychody grupy LPP wzrosły o ok. 19 proc. rdr do ok. 653 mln zł. Szacunkowa wartość marży brutto w tym okresie wyniosła ok. 51 proc. i była o ok. 5 p.p. niższa od marży zrealizowanej w grudniu rok wcześniej.

"2015 rok był nieco słabszy niż przewidywaliśmy. Liczyliśmy na dwucyfrowy wzrost sprzedaży, a zakończyliśmy rok wzrostem na poziomie ok. 8 proc. Z jednej strony zaszkodziła sytuacja w Rosji i na Ukrainie, gdzie kursy walut były dla nas niekorzystne, pomimo wzrostów sprzedaży w walutach lokalnych. Z drugiej strony popyt w Polsce był słabszy niż zakładaliśmy. Podsumowując, rok był dosyć trudny, choć czwarty kwartał, najważniejszy w naszej branży, oceniamy jako udany" - powiedział Lutkiewicz.

"Marże były ok. 5 proc. niższe rdr, przede wszystkim z powodu niższego popytu i mocniejszych wyprzedaży na początku roku, a także, z powodu mocnego kursu dolara. 90 proc. odzieży zamawiamy w Azji, płacąc w tej walucie" - wyjaśnił.

Lutkiewicz ocenia, że w tym roku spółka będzie musiała się zmierzyć z tymi samymi wyzwaniami co w ubiegłym roku.

"W tym roku nie przewidujemy większych zmian, jeśli chodzi o uwarunkowania zewnętrzne dla naszego biznesu. Silny dolar - powyżej 4 zł, silne euro, nadal niespokojna sytuacja na rynkach światowych – wchodzimy w nowy rok w nastrojach podobnych do tych, w jakich byliśmy w 2015 roku" - powiedział wiceprezes.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11419

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane