LPP planuje zwiększyć powierzchnie handlową i sprzedaż przez internet

Autor: dlahandlu.pl 30 sierpnia 2017 10:21

W całym 2017 roku LPP planuje zwiększyć powierzchnię handlową o 10 proc., do 1 008,8 tys. m2. Ponadto, w 2017 roku Spółka otworzy flagowy sklep w Londynie przy Oxford Street, a we współpracy z franczyzobiorcą sklepy w Kazachstanie. Od sierpnia 2017 roku zaczął działalność pierwszy sklep w Serbii.

Nakłady inwestycyjne LPP (głównie budowa nowych sklepów i modernizacja wcześniej otwartych) w I półroczu 2017 wyniosły 201 600 tys. zł i były wyższe niż przed rokiem o 61 proc. Planowane wydatki inwestycyjne na cały 2017 rok wyniosą ok. 375 000 tys. zł, z czego 340 000 tys. zł zostanie wydanych na budowę nowych sklepów i na modernizację już działających sklepów oraz 35 000 tys. zł na budowę kolejnego biurowca LPP w Gdańsku.

Przypomnijmy, że W I połowie br. uruchomiono 47 sklepów o łącznej powierzchni około 26,7 tys. m kw., zwiększając całkowitą powierzchnię sklepów do ok. 933,7 tys. mkw. (1.710 sklepów), z czego za granicą 697 sklepów o powierzchni 441,6 tys. mkw. W II kwartale powierzchnia handlowa wzrosła o 7 proc. rdr.

Po pierwszym półroczu 2017 roku grupa LPP ma 3,067,7 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 14,6 proc. rdr), Przychody ze sprzedaży LfL w walutach lokalnych w I półroczu 2017 roku wzrosły o 5,5 proc., a w II kwartale 2017 roku o 6,2 proc.

Przychody ze sprzedaży internetowej w pierwszym półroczu 2017 roku stanowiły około 4,6 proc. przychodów grupy, a w drugim kwartale 5 proc. Na koniec pierwszego półrocza 5 marek spółki posiadało sklepy internetowe w Polsce, Czechach, na Słowacji, Węgrzech, w Rumunii, Niemczech, na Litwie, Łotwie i Estonii.

W drugim półroczu 2017 roku Spółka planuje otwarcie sklepów on-line pięciu swoich marek w Rosji i na Ukrainie, oraz marki Reserved w Wielkiej Brytanii. Do 2020 roku Spółka planuje zwiększyć udział sprzedaży internetowej do 7-8 proc. sprzedaży całej Grupy.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ksawery 2017-08-31 13:09:11

    Podbój całej Europy już coraz bliżej :) fajnie, im lepsze polskie marki tym silniejsze państwo.

  • ToNGa32 2017-08-31 10:58:22

    Taka wielka firma to aż dziwne, że jeszcze nie miała sklepów online w każdym kraju, jak ruszą z rosyjskim, gdzie mają chyba największy rynek zbytu za granicą to będzie znaczący wzrost zysków.

  • miuosz 2017-08-30 18:17:23

    Oni chyba nigdy nie przestaną inwestować, piękny przykład powiedzenia pieniądz robi pieniądz.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane