PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Maciej Szatkowski z KPMG na FRSiH: Małe sklepy wygrają, jeśli zdobędą zaufanie klienta

Autor: dlahandlu.pl 20 października 2016 12:10

– Co jest bodźcem do zakupów? Klienci kupują, bo: budują zapasy, robią codzienne zakupy, szukają produktów specjalistycznych lub kupują "coś na szybko", bo w domu czegoś zabrakło. Każda z grup sklepów ma swoją misję zakupową. Dyskonty z misji zapasowej weszły w codzienne zakupy. Za nimi poszli inni, ale ta strategia też się kończy, bo dojdziemy do momentu, w którym nie będzie się opłacało budować nowych sklepów – mówił Maciej Szatkowski, Senior Manager w KPMG podczas sesji "Czy rynek dystrybucji uratuje małe sklepy?", która odbyła się w ramach IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA

 – Małe sklepy mają więc do wyboru dwie strategie rozwoju –  specjalizację, czyli pogłębianie wiedzy na temat konkretnych grup produktów lub wstąpienie do sieci franczyzowej. Chcąc prowadzić sklep ogólnospożywczy, jego właściciel nie jest w stanie być ekspertem od wszystkich oferowanych produktów, promocji, marketingu itp. Takie placówki muszą korzystać ze wsparcia i po to właśnie jest franczyza. Rolą operatora jest pomaganie przedsiębiorcom - mówił Maciej Szatkowski.

Zdaniem eksperta ważny jest alians systemów franczyzowych z producentami. – To od nich franczyza czerpie wiedzę, dlatego trzeba podejmować wspólne działania promocyjne i się wspierać. Wszyscy są przecież dla konsumenta –  podkreślił Maciej Szatkowski.

Ekspert z KPMG uważa, że bardzo ważna jest edukacja właścicieli sklepów. –  To jest ten kierunek i szansa, aby mogli zdobywać kolejne przyczółki i odpowiadać na potrzeby konsumentów. Zwróćmy uwagę, że jako społeczeństwo robimy woltę i wracamy do systemu z początku XX wieku – małe społeczności, lokalne kupowanie. Nie staramy się nikogo oszukać, jest renesans małych marek, one musza spełniać oczekiwania – jeśli tak się nie stanie, konsumenci szybko się o tym dowiedzą dzięki nowoczesnym mediom. Małe sklepy wygrają, jeśli zdobędą zaufanie klienta - dodał ekspert.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6234

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA