REKLAMA
REKLAMA

Magnesem dla klientów jest galeria handlowa a nie hipermarket. Ruszą przebudowy obiektów

Autor: dlahandlu.pl 6 września 2012 12:53

Magnesem dla klientów jest galeria handlowa a nie hipermarket. Ruszą przebudowy obiektów

Około 100 obiektów handlowych będzie zmodernizowanych do końca 2014 r. - wynika z opublikowanego przez Jones Lang LaSalle nowego raportu o rynku nieruchomości handlowych w Polsce.

REKLAMA
Spośród istniejących na terenie kraju nieruchomości handlowych, aż 50 proc. powstało przed rokiem 2002, a więc ma dzisiaj ponad 10 lat. Blisko połowa z tych obiektów przeszła już różnego rodzaju modernizację, w tym rozbudowę, mającą na celu dostosowanie obiektu do zmian w jego otoczeniu oraz w samym centrum handlowym. Zmianami tymi są na przykład: wzrost konkurencji rynkowej, popyt na jedynie wysokiej jakości powierzchnię ze strony wchodzących do Polski sieci handlowych czy inne zwyczaje zakupowe klientów, w tym rosnąca rola e-commerce jako kanału sprzedaży - komentuje Edyta Potera, dyrektor w dziale nieruchomości handlowych Jones Lang LaSalle.

Zmienia się również funkcja centrów handlowych: ich atrakcyjność związana jest przede wszystkich z szeroką ofertą galerii handlowej, a nie sklepu spożywczego - jeszcze w 2000 r. udział obiektów, w których głównym magnesem była galeria handlowa, wynosił 50 proc., dziś jest to już 74 proc., a w 2014 r. wzrośnie do 78 proc.
Agata Sekuła, dyrektor działu rynków kapitałowych nieruchomości handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej, Jones Lang LaSalle, komentuje - Wielu inwestorów zainteresowanych do tej pory wyłącznie najlepiej prosperującymi obiektami, zmienia strategię wyboru produktów inwestycyjnych na korzyść nieruchomości oferujących potencjał do kreacji dodatkowego dochodu. Obecnie, w odniesieniu do wielu projektów handlowych, zyski generowane są przede wszystkim właśnie poprzez kreację dodatkowego dochodu z nieruchomości dzięki strategicznemu zarządzaniu obiektem, a w dalszej kolejności dzięki kompresji stóp kapitalizacji. Z drugiej strony, niektóre nieruchomości handlowe mogą wymagać zbyt wielu nakładów związanych z ich strategicznym zarządzaniem jedynie w celu podtrzymania status quo, nie wspominając o zwiększaniu wartości. Dlatego kluczem do sukcesu jest nabycie centrum handlowego we właściwym momencie, gdy oferuje ono wiele możliwości podniesienia wartości obiektu.

  • Marta 2012-09-07 15:30:58

    Ha, ha, pani jest w błędzie, magnesem dla mnie są niższe ceny,

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11855

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA