Makłowicz jednocześnie twarzą Tesco i kampanii piętnującej kupowanie żywych karpi

Autor: press.pl 22 grudnia 2014 11:11

Makłowicz jednocześnie twarzą Tesco i kampanii piętnującej kupowanie żywych karpi

Robert Makłowicz w kampanii "Jeszcze żywy karp" zachęca, by kupić karpia w płatach, podczas gdy w Tesco, którego jest twarzą reklamową, można kupić żywe karpie. Specjaliści od reklamy ostrzegają, że może mu to zaszkodzić - czytamy w press.pl

Robert Makłowicz, prowadzący m.in. "Kulinarne podróże Roberta Makłowicza" i "Makłowicz w podróży", od 2012 roku jest twarzą kampanii reklamowej sieci Tesco, która sprzedaje żywe karpie. Od 2009 roku jest on też ambasadorem kampanii "Jeszcze żywy karp", organizowanej przez klub ekologiczny Gaja. Makłowicz nie widzi sprzeczności w udziale w tych dwóch kampaniach. - Nie jestem twarzą całego Tesco, tylko wybranych produktów - mówi. - To dwie różne rzeczy. W przypadku kampanii "Jeszcze żywy karp" jest to namawianie ludzi, by zrezygnowali z bezsensownego zwyczaju kupowania żywych karpi. To nie jest apel do sprzedawców, żeby nie sprzedawali w ten sposób ryby, tylko apel do ludzi, by takiej ryby nie kupowali - tłumaczy Robert Makłowicz. - To ewidentne niedopatrzenie Tesco - komentuje Marcin Kalkhoff, partner z BrandDoctor. - Jeśli sieć Tesco pozwala, by jej celebryta dawał swoją twarz projektowi sprzecznemu z jej ofertą i interesami, i nie jest zastrzeżone w kontrakcie, że mu tego robić nie wolno, to znaczy, że ten kontrakt został źle skonstruowany - uważa Kalkhoff. Dariusz Kubuj, strateg z Kubuj Strategia, uważa, że może to niekorzystnie wpłynąć na wizerunek Makłowicza. - On angażuje się w rzeczy ryzykowne, jest duża sprzeczność między tymi dwoma działaniami, w których bierze udział. Łatwo jest sprawdzić, że Tesco handluje karpiami, wbrew temu, co on doradza w innej kampanii - wskazuje Kubuj w rozmowie z press.pl
Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Martin751 2015-01-04 22:03:31

    jaka rozkmina naukowa...

    brakuje tematów? Panie Przemądry DK Strategia- "zwykły" klient nie prowadzi tak głębokiej analizy. Robi ją Pan wyłącznie na własne potrzeby i garstki "naukowców" reklamowych. Problem z d...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10912

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane