Makro chce się przeciwstawić trendowi upadania małych sklepów

Autor: dlahandlu.pl 19 marca 2012 13:31

Makro chce się przeciwstawić trendowi upadania małych sklepów

Zgodnie z danymi Euromonitor International liczba małych sklepów spożywczych w Polsce do 2013 roku zmniejszy się do poziomu 110,2 tys. Na pogarszającą się sytuację sklepów osiedlowych w Polsce zwraca uwagę MAKRO Cash & Carry Polska - organizator III edycji kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję" oraz organizacje ją wspierające.

Według prognoz przy obecnym trendzie spadkowym - 10 proc. placówek rocznie mniej - w 2025 roku liczba sklepów osiedlowych w Polsce osiągnie najniższy poziom w Europie. Jak pokazał raport „Sytuacja małych sklepów w Polsce. Małe sklepy osiedlowe" według właścicieli sklepów osiedlowych do najpoważniejszych przyczyn spadku liczby placówek handlowych należą utrudnienia ze strony władz lokalnych. Niepokojący wydaje się fakt, że aż 97 proc. właścicieli małych placówek handlowych nie odczuwa wsparcia z ich strony.

Inicjując III edycję kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję" pod hasłem „Społeczność Jutra" sieć MAKRO chce popularyzować kulturę robienia zakupów w małych sklepach spożywczych, wspierać właścicieli sklepików w rozwoju biznesu oraz doprowadzić do debaty  z samorządami nt. efektywnych metod wspierania tradycyjnego handlu. W ramach tegorocznej akcji prowadzone będą liczne działania mające na celu podkreślenie roli, jaką odgrywają osiedlowe sklepy dla swoich społeczności lokalnych oraz polskiej gospodarki: współpraca z liderami opinii, prezentacja założeń kampanii podczas największych, ogólnopolskich kongresów gospodarczych czy organizacja warsztatów dedykowanych sektorowi MŚP - mówi Magdalena Figurna, menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej MAKRO Cash&Carry Polska.
Kampania ma rozpocząć dialog zarówno z władzami lokalnymi, jak i właścicielami sklepów, zwrócić uwagę społeczeństwa na problemy lokalnego handlu, a co najważniejsze pomóc wypracować skuteczne metody wsparcia tego sektora oraz popularyzować jego rolę w życiu lokalnych społeczności.
Do tej pory do akcji „Tu mieszkam, tu kupuję" przyłączyło się ponad 12 tysięcy właścicieli sklepów osiedlowych, a kampanię wsparły takie organizację jak: Pracodawcy RP, Naczelna Rada Zrzeszeń Handlu i Usług, Polska Federacja Producentów Żywności oraz Slow Food Polska.

 

  • Marta 2012-03-20 17:33:23

    Niestety, wszyscy kupujemy tam gdzie taniej.Sytuacja nas do tego zmusza.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12438

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane