REKLAMA
REKLAMA

Małe i duże sklepy chcą sprzedawać markę własną

Autor: Rzeczpospolita 20 stycznia 2011 08:48

Marki własne zyskują na znaczeniu w polskim handlu. W 2010 roku ich sprzedaż rosła o 20 procent, gdy rynek zyskiwał 1,5 - 2,5 proc. W tym roku udziały jeszcze wzrosną, bo klienci wciąż szukają przede wszystkim niskich cen - podaje Rzeczpospolita.

REKLAMA

W koszyku produktów spożywczych w 2010 roku marki własne odpowiadały już za 10,8 proc. rynku (czyli ponad 15 mld zł) i w ciągu roku ich udział wzrósł 1,1 pkt proc. Było to możliwe dzięki aż 18,1-proc. wzrostowi sprzedaży, podczas gdy wartość całego rynku w tym okresie zwiększyła się jedynie o 1,5 proc. To dane firmy badawczej Nielsen.  

Sieci dyskontowe, jak: Lidl, Aldi i Biedronka, w największym stopniu przyczyniły się do wzrostu popularności ich produktów. W ich ofercie w przypadku produktów spożywczych stanowią one już 56,8 proc., a marki własne artykułów chemicznych 67,5 proc. - czytamy w Rzeczpospolitej.

Sieć Piotr i Paweł wprowadziła w ubiegłym roku własną markę produktów z wyższej półki także nazywającą się Piotr i Paweł. W tej chwili sprzedawane jest pod nią około 40 kategorii produktów. Z kolei w listopadzie 2010 roku do sklepów własnych firmy Eko Holding trafiła marka Specjały Sarmackie. Również Rossmann, największa sieć drogeryjna w naszym kraju, mocno promuje swoje marki własne.

Na rozwój tego segmentu decydują się także firmy dystrybucyjne, co powoduje pojawienie się produktów marek własnych także w mniejszych sklepach. Mają je w swojej ofercie wszyscy najwięksi hurtownicy, czyli Eurocash, Emperia i Makro, sprzedające pod brandem Aro ponad tysiąc produktów tak spożywczych, jak i chemicznych. Dwie pierwsze firmy rozwijają ich ofertę tak we własnych sieciach, jak i w hurtowniach, gdzie zaopatrują się także niezależni handlowcy.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12382

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA