PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Małe księgarnie nie wytrzymują rywalizacji z dużymi sklepami

Autor: Gazeta Wyborcza 27 maja 2015 09:08

Nasila się konkurencja pomiędzy sieciami handlowymi a niezależnymi, małymi księgarniami. Te drugie radzą sobie na rynku coraz słabiej, gdyż nie wytrzymują rywalizacji z dużymi sklepami sprzedającymi książki nawet o jedną trzecią taniej - donosi "Gazeta Wyborcza".

Jak wynika z danych zebranych przez ABR SESTA, w gazetkach reklamowych sieci handlowych w ubiegłym roku pojawiło się 5255 promocji książek w porównaniu z 4574 promocjami tych artykułów w 2013 r. Równocześnie jest to jednak tylko kropla w morzu wszystkich promocji sieci (1,4 mln).

Jak zauważa "GW", dawniej kupno książek w dużych sklepach było dla klientów powodem do wstydu, jednak czasy się zmieniły. Sieci handlowe oferując tanie książki poprawiają dziś swój wizerunek. Najmocniej korzystają na tym dyskonty. Dostępność oferty książkowej wyraźnie poprawia prestiż sklepów w tym formacie.

Więcej w "Gazecie Wyborczej".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9614

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane