Małe sklepy wycina ostra konkurencja. W 2011 r. upadło 40 tys.

Autor: gazeta.pl 18 lutego 2012 09:50

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego w 2011 r. liczba firm w handlu detalicznym i hurtowym spadła netto o 3,7 proc., to oznacza, że ubyło ponad 40 tys. firm. Były to przede wszystkim malutkie sklepiki rodzinne, które nie dają sobie rady przy rosnących cenach i coraz ostrzejszej konkurencji ze strony zorganizowanych sieci handlowych - czytamy w gazeta.pl.

Według Małgorzaty Starczewskiej-Krzysztoszek, głównej ekonomistki PKPP Lewiatan w tym roku będzie jeszcze więcej wyrejestrowanych mikrofirm handlowych, ponieważ od 1 lutego wzrosła składka rentowa. To ogromny cios dla małych firm handlowych.
Na koniec 2011 r. w Polsce w REGON-ie zarejestrowanych było 3869,9 tys. firm. To o 21 proc. mniej niż rok wcześniej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • andik 2012-02-19 09:24:43

    Już kiedyś ktoś powiedział,że rząd się

    sam wyżywi.

  • też padłam 2012-02-18 21:30:29

    A kto będzie w takim razie utrzymywał państwo ? Czy to takie dziwne, że budżet kuleje ?

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane