Małpka Express chce mieć nawet 6 tys. placówek

Autor: dlahandlu.pl 26 maja 2014 12:14

Małpka Express chce mieć nawet 6 tys. placówek

O planach rozwoju sieci Małpka Express, wydatkach na rozwój i ewntualnych przejęciach mówi Przemysław Mroczek, dyrektor marketingu spółki Małpka SA.

Kiedy będzie można powiedzieć, że sieć Małpka Express jest ogólnopolska?
Liczba naszych sklepów dynamicznie rośnie, dlatego myślę, że już za rok będziemy zdecydowanie bardziej widoczni mając 450 placówek. Przy takim tempie rozwoju, w latach 2018-2019 mark aMAŁPKA EXPRESS będzie już rozpoznawalna w całej Polsce.

Jakie miejsce zechcecie Państwo zająć na tym rynku?
W 2012 r. wystartowaliśmy z 50 sklepami pod szyldem Małpa Express, w zeszłym roku uruchomiliśmy 170 sklepów. Teraz planujemy ich 200, zaś w kolejnym roku 300. Docelowo w 2021 roku ma być ponad 2500 sklepów Małpka Express. W ostatnim czasie rozszerzyliśmy strategię ekspansji. Zaczynaliśmy od województw zachodnich. Teraz rozszerzyliśmy nasz obszar zainteresowania o wschodzie województwa. Od samego początku wybraliśmy ogólno polskiego partnera logistycznego ,aby móc zwiększyć dostępność magazynową i towarową na terenie całej polski. Dzięki temu teraz możemy zwiększyć skalę działalności i wkroczyć do mniejszych województw i miejscowości. Chcemy, żeby nasza ekspansja była bardziej widoczna dla szerszego konsumenta.

Wasz konkurent Żabka deklaruje, że jest w stanie mieć na polskim rynku 9 tys. sklepów. Czy jesteście w stanie uruchomić 5-6 tys. placówek na rynku?
Jestem przekonany, że jesteśmy w stanie otworzyć 6 tysięcy sklepów. Natomiast nie chciałbym podać perspektywy czasowej, bo to wymagałoby zbyt dużych spekulacji. Jest to bardzo realny plan. W zeszłym roku planowaliśmy otwarcie 150 placówek, a udało nam się uruchomić 170 sklepów. Oznacza to, że możemy otworzyć więcej Małpek Express niż zakładaliśmy, bo na to pozwala liczba wolnych powierzchni i zapotrzebowanie ze strony klientów na taki format. Wynikiem tych dwóch danych jest nasza większa aktywność i szybki rozwój sieci.

Jak wygląda to w liczbach? Plan zakładał wydatki 600 mln zł na rozwój sieci do 2021 r.?
Założenia budżetu komunikowane były zanim spółka dołączyła do grupy Czerwona Torebka. Dziś ze względu na publiczny charakter spółki nie mogę ujawniać zakładanych nakładów. Natomiast dotychczasowe wydatki na rozwój są zgodne z planem. Sądzę nawet, że jesteśmy w stanie przy tym samym budżecie otworzyć znacznie większą liczbę placówek niż pierwotnie zakładaliśmy (w 2021 roku ma być 2500 sklepów Małpka Express - red.). Dzięki dobrej pracy w terenie udaje nam się pozyskać wiele atrakcyjnych lokalizacji w cenach niższych niż zakładane, bo oferujemy długookresowe okresy najmu, co pozwala nam wynegocjować naprawdę dobre warunki.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11011

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane