MarcPol inwestuje w segment convenience, wkrótce ruszy 12 sklepów w nowym formacie

Autor: www.dlahandlu.pl 9 lipca 2014 11:19

MarcPol inwestuje w segment convenience, wkrótce ruszy 12 sklepów w nowym formacie

MarcPol rozszerza strategię rozwoju sieci o małe sklepy osiedlowe typu convenience. Nowy koncept sklepów o powierzchni od 200 do 400 mkw., będzie wyróżniał się na rynku szeroką ofertą produktów świeżych od polskich dostawców, które będą codziennie dostarczane do sklepów. W najbliższym czasie zostanie sfinalizowanych 12 umów najmu pod sklepy w nowym formacie.

MarcPol aktywnie poszukuje nowych lokalizacji oraz możliwości współpracy z istniejącymi sklepami. Jednocześnie spółka nie zwalnia tempa ekspansji w segmencie supermarketów oraz kontynuuje inwestycje na rynku centrów handlowych.

MarcPol zarządza obecnie 70 sklepami, wśród których 59 stanowią supermarkety, a 11 to sklepy typu convenience. To właśnie dobre wyniki osiągane przez małe sklepy oraz zmieniające się potrzeby i oczekiwania klientów, skłoniły firmę do rozszerzenia strategii rozwoju na najbliższe lata. - Do tej pory rozwój sklepów typu convenience nie był priorytetem MarcPolu. Ze względu na to, że skutecznie konkurujemy w segmencie supermarketów oraz odbieramy wielu klientów zagranicznym sieciom dyskontów i hipermarketów, w planach rozwojowych nie uwzględnialiśmy inwestycji w małe powierzchnie handlowe - mówi Iwona Zarucka, wiceprezes zarządu spółki.

- Nasze badania pokazują, że żadna sieć sklepów typu convenience nie jest w stanie zapewnić im satysfakcjonujących zakupów blisko domu.
Z tego powodu podjęliśmy decyzję o zmianie strategii rozwoju MarcPolu, rozszerzając nasz koncept o małe sklepy, do których klienci będą mogli ‘zjechać' na zakupy przysłowiową windą w kapciach - dodaje Iwona Zarucka.

W spectrum zainteresowania firmy znajdują się wszystkie lokale o powierzchni do 200 do 400 metrów kwadratowych zlokalizowane w centrach dużych miast lub na osiedlach mieszkaniowych. MarcPol jest również zainteresowany rozpoczęciem współpracy z istniejącymi sieciami lokalnymi lub właścicielami pojedynczych sklepów o zbliżonej powierzchni.

MarcPol to największa polska sieć handlowa zbudowana w całości na polskim kapitale (wysokość kapitału zakładowego 89.383.800,00 zł), istniejąca na rynku od 1988 roku. Sklepy MarcPolu zlokalizowane są głównie w Warszawie oraz centralnej i wschodniej części Polski,
a dzięki dynamicznej ekspansji w latach 2012-2014 - również w województwach łódzkim, śląskim, podlaskim, kujawsko-pomorskim, lubelskim oraz warmińsko-mazurskim.

Plany rozwoju sieci MarcPol w segmencie supermarketów na najbliższe lata przewidują budowę przynajmniej 18 nowych sklepów rocznie, spośród których najwięcej zostanie otwarte w województwach wielkopolskim oraz mazowieckim.

Jednocześnie MarcPol nie zwalnia tempa inwestycji na rynku centrów handlowych. Firma rekomercjalizuje i planuje modernizacje starszych obiektów. Tylko w pierwszej połowie 2014 roku sieć podpisała kilkanaście umów z nowymi najemcami oraz rozpoczęła planowanie zmian modernizacyjnych starszych obiektów. W finalną fazę wchodzi również komercjalizacja najnowszej inwestycji MarcPolu - Centrum Handlowego Hit w Nowym Dworze Mazowieckim, której otwarcie planowane jest na 2015 rok.

MarcPol zainteresowany jest również akwizycjami innych podmiotów oraz poszukuje atrakcyjnych lokalizacji działek pod supermarkety, a także możliwości wynajmu powierzchni w galeriach handlowych i gotowych wolnostojących obiektach.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10467

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane