Marka Butcher's stawia na kanał nowoczesny i convenience

Autor: dlahandlu.pl 18 maja 2016 13:03

W 2015 roku, po analizie trendów na rynku pet care, marka Butcher’s podjęła decyzję o skoncentrowaniu działań na kanałach z największym potencjałem wzrostu, czyli kanale nowoczesnym oraz convenience. - Wpłynęło to na 40 proc. wzrost udziału sprzedaży w tych kanałach. Obrana strategia jest dużym sukcesem, ponieważ marka nie straciła udziałów rynkowych, a sprzedaż wartościowa wzrosła aż o 30 proc. – mówi Pat Romanek, General Manager International w Butchers Pet Care.

Od czasu, gdy marka Butcher’s weszła na polski rynek, a miało to miejsce 5 lat temu, analitycy zaobserwowali spadek udziałów globalnych graczy oraz wzrost znaczenia marek własnych i lokalnych brandów. Biorąc pod uwagę rynki europejskie, jest to norma, gdyż większość udziałów nie leży w rękach jednego gracza.

Marka Butcher’s Pet Care już od niespełna 30 lat istnieje na rynku brytyjskim, na którym ma ponad 20 proc. udziałów, a jego roczne obroty sięgają prawie 100 milionów funtów. Jeszcze 5 lat temu, gdy marka wchodziła na polski rynek, był on podzielny na dwie części: w sklepach królowały „proste” produkty oferowane przez 2 światowych producentów oraz marka własna. W ciągu ostatnich lat zmienił się układ półki. - Obecnie jest 3 graczy międzynarodowych, w tym my. Rośnie w siłę rola firm lokalnych, szczególnie rozwijających się w kanale tradycyjnym – mówi Pat Romanek, General Manager International w Butchers Pet Care.

Warto zwrócić uwagę na to, że polski rynek jest młody, dlatego odsetek ludzi podających czworonogom gotową karmę, nie jest relatywnie wysoki. Natomiast w ciągu ostatnich lat, wraz z rozwojem trendu zdrowego żywienia, odsetek osób karmiących psy i koty pokarmami gotowymi rośnie, co odzwierciedla się także we wzroście wartości rynku. Szacuje się, że jego całkowita wartość to około 2,2 mld złotych (dane: Euromonitor).

Kluczowym celem marki Butcher’s na kolejne lata jest zbudowanie pełnej sieci dystrybucji nowości - produktów funkcjonalnych dla psów: Beauty, Joints, Light oraz Sensitive, a także rozpoczęcie współpracy z kanałem dyskontowym. Jeżeli chodzi o działania międzynarodowe, to brand zamierza poszerzyć dystrybucję o kraje skandynawskie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • dron 2016-05-18 15:06:18

    Nie ma się co dziwić, najlepsza karma w markecie

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10724

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane