Marka Esotiq wchodzi na nowe rynki

Property News 29 września 2016 14:18

Esotiq & Henderson otwiera nowe salony w Polsce i poza granicami kraju. Zarząd oczekuje, że sieć przyjmie się także na Ukrainie, gdzie otwierane są pierwsze franczyzowe salony Femestage i Esotiq.

Utrzymanie wysokiego tempa wzrostu przychodów i sieci sprzedaży, nowe kierunki rozwoju sieci salonów to najważniejsze wydarzenia I półrocza 2016 w odzieżowej grupie Esotiq & Henderson z Gdańska. Femestage, nowa marka odzieżowa, odpowiada już za około 10 proc. przychodów całej grupy.

Skonsolidowane przychody odzieżowej grupy z Gdańska w I półroczu 2016 wzrosły o 17 proc. r/r, do 63,5 mln zł. Grupa zakończyła I półrocze stratą netto 3,4 mln zł. Strata to nadal efekt inwestycji w sieć sprzedaży i w nową markę odzieżową. Wynik netto grupy w samym II kwartale 2016 to -0,4 mln zł. W II kwartale 2016 wzrósł jednostkowy wynik netto. W przypadku spółki matki, odpowiadającej za rozwój sieci Esotiq w Polsce, wyniósł 1,7 mln zł wobec 1,3 mln zł przed rokiem. W I kwartale 2016 r. spółka matka wykazała stratę netto na poziomie 0,8 mln zł.

– Widzimy potencjał wzrostu w terytorialnej ekspansji. Zdecydowaliśmy się na rozwój sieci franczyzowych Esotiq i Femestage na Ukrainie i Białorusi. Nasze marki są bardzo dobrze postrzegane na Wschodzie. To chłonne rynki, notujemy tam duży popyt na bieliznę i odzież – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Liczba salonów grupy w I pierwszym półroczu wzrosła z 251 do 287 (powierzchnia zwiększyła się z 15,7 tys. mkw do 18,6 tys. mkw). Zdecydowana większość z nich to sklepy marki Esotiq z bielizną i kosmetykami w Polsce (261 wobec 234 rok wcześniej). Odzieżowa sieć Femestage powiększyła się z 10 do 18 salonów. W Niemczech na koniec I półrocza nadal działały trzy salony Esotiq . Nowością jest rozwój sklepów franczyzowych na Ukrainie, gdzie na koniec czerwca 2016 działały już 2 punkty Esotiq i jeden pod marką Femestage.

– Kolejne punkty po markami Esotiq i Femestage na Ukrainie i Białorusi także są i będą otwierane w systemie franczyzowym. Nie mamy problemów z płatnościami, sprzedaż jest dobrze zabezpieczona. Do końca 2016 r. planujemy zwiększyć sieć na Ukrainie i Białorusi do 22 salonów, w tym 11 marki Esotiq i 11 marki Femestage. Co ważne – wydatki inwestycyjne są po stronie franczyzobiorcy – mówi Adam Skrzypek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10682

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane