REKLAMA
REKLAMA

Market Side: W 2015 roku liczba dyskontów w Polsce przekroczy 4 tys.

www.portalspozywczy.pl 8 listopada 2013 18:55

Market Side: W 2015 roku liczba dyskontów w Polsce przekroczy 4 tys.

Firma badawcza Market Side szacuje, że na koniec 2013 roku w Polsce będzie funkcjonowało 2400 sklepów dyskontowych Biedronka, czyli o 275 więcej niż rok wcześniej. W 2014 roku przybędzie kolejnych 305 sklepów tej sieci, a w 2015 roku liczba Biedronek w Polsce urośnie do 3035. Firma ocenia, że docelowa wielkość rynku dyskontów w Polsce wynosi 5 tys. Przy zachowaniu obecnych trendów i preferencji konsumenckich, w 2015 roku liczba dyskontów w Polsce przekroczy 4 tys.

REKLAMA

Market Side przypomina, że od 2009 roku liczba sklepów sieci Biedronka wzrosła o 45 proc. - z 1466 na koniec 2009 roku, do 2125 na koniec 2012 roku.
Na koniec 2012 roku w Polsce funkcjonowały 2952 supermarkety dyskontowe, co oznacza wzrost rok do roku o 13 proc. W 2011 roku było 2608 takich sklepów, a w 2010 roku 2315. Prognoza na 2013 rok zakłada wzrost liczby dyskontów do 3294.
Natomiast liczba hipermarketów 6 największych sieci (licząc całą sieć Kaufland) to 416 sklepów. Ich liczba wzrosła rok do roku o 2 proc.
Na koniec 2012 roku na jeden dyskont przypadało w Polsce 12,9 tys. mieszkańców. W 2011 roku było to 14,6 tys.

Biedronka umocniła swój udział w liczbie dyskontów na poziomie 72 proc. w 2012 roku. Market Side oczekuje dalszego wzmocnienia pozycji tej sieci, do 73 proc. w 2013 roku, kiedy to Biedronka będzie dysponować 2400 sklepami. Udział Lidla w liczbie sklepów dyskontowych spadł z 17,5 proc. w roku 2010 do 16,2 proc. w 2012. W tym roku Lidl, z 507 sklepami, powinien mieć 15 proc. udziału w rynku.
Pozostałe dwie sieci zaliczane do rynku dyskontowego to Netto, mający 9 proc. udziału w rynku oraz Aldi, z 2 proc. udziału. Zdaniem Market Side, udział tych sieci w tym roku nie zmieni się. Na koniec 2013 roku pod szyldem Netto będzie funkcjonowało 309 sklepów, a pod szyldem Aldi 78 marketów.

Na jeden sklep dyskontowy najwięcej osób - powyżej 20 tys. - przypada w województwach: świętokrzyskim i małopolskim. Najbardziej nasycone pod względem liczny dyskontów, są województwa położone w Polsce zachodniej. Stosunkowo słabo nasycone dyskontami, w porównaniu do liczby ludności, są także województwa leżące na wschodzie i centrum kraju.
29 proc. dyskontów jest zlokalizowana w miastach do 20 tys. mieszkańców, w których mieszka niemal 13 proc. Polaków. Na jeden sklep dyskontowy przypada tu 5,8 tys. ludności, co jest bliskie średniej dla rynku niemieckiego.
Niskie nasycenie dyskontami notują natomiast duże i średnie miasta. W miastach o liczbie ludności powyżej 500 tys. na jeden dyskont przypada 15,6 tys. osób, a w miastach po liczbie ludności 201-500 tys. - niemal 11 tys. osób. Na wsiach na jeden supermarket dyskontowy przypada 106,7 tys. osób.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12554

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA