REKLAMA
REKLAMA

Markety odcinają dla siebie coraz większą część paliwowego rynku

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 10 kwietnia 2013 09:01

E.Leclerc i Intermarche zbudują stacje paliw z dala od własnych sklepów. Plan jest prosty: wyjść ze sprzedażą paliw poza teren przymarketowych parkingów i poza obręb dużych miast, by zdobyć nowych klientów - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

REKLAMA
Markety celują nie tylko w kierowców aut osobowych, jak dotychczas, lecz także zamierzają odebrać koncernom paliwowym najatrakcyjniejszy kawałek tortu: obsługę pojazdów ciężarowych i firmowych flot.

Pierwszy krok wykonało już Intermarche. Francuska sieć uruchomiła w naszym kraju testowo dwie takie stacje, a jeszcze w tym roku otworzy kolejne pięć. Do budowy niezależnych od hipermarketu stacji szykuje się również E.Leclerc. Stacje miałyby być zintegrowane z punktami odbioru zakupów dokonanych przez internet. Nieoficjalnie mówi się, że o wyjściu z paliwami poza market myśli również Auchan - pisze "DGP".

Markety stopniowo odcinają dla siebie coraz większą część paliwowego rynku, odbierając go tradycyjnym stacjom. Choć spośród wszystkich 6756 stacji działających w Polsce do sklepów takich jak Carrefour, E.Leclerc, Auchan, Tesco czy Intermarche należy ledwie 158 obiektów, to pod względem wielkości sprzedaży należą one do grona najbardziej liczących się graczy. Jak wynika z analizy danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego, w minionym roku sieci handlowe sprzedały ponad 1,1 mld litrów paliw o wartości 6 mld zł. To oznacza, że dziś co 17. litr tankowany jest właśnie w stacji przy markecie. Wynik imponujący - czytamy w "DGP".


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12382

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA