PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Markety zwiększyły budżety na reklamę o 30 proc.

Autor: wirtualnemedia.pl 30 sierpnia 2012 12:18

W I połowie br. super- i hipermarkety cennikowo przeznaczyły w Polsce na reklamę (bez internetu) 375 mln zł, czyli 30 proc. więcej niż przed rokiem. Wzrosły wydatki reklamowe Biedronki i Kauflandu, za to spadły Tesco i Realu - podał portal wirtualnemedia.pl

Dane Kantar Media opracowane dla portalu Wirtualnemedia.pl przez dom mediowy Equinox Polska pokazują, że w I półroczu br. utrzymała się tendencja wzrostowa wydatków reklamowych super- i hipermarketów. Do stycznia do czerwca br. wyniosły one bowiem (bez uwzględniania internetu) prawie 375 mln zł, czyli 30 proc. więcej niż przed rokiem. Natomiast w całym ub.r. te budżety wyniosły 617 mln zł, czyli 36 proc. więcej niż rok wcześniej, a w 2010 roku zwiększyły się w skali roku aż o 45 proc.

Zdaniem specjalistów z Equinox Polska wszystkie najważniejsze sieci sklepów mają już zasięg ogólnopolski, dlatego inwestują w reklamę telewizyjną, która jest bardzo kosztowna. W I półroczu do telewizji trafiło 64 proc. ich budżetów reklamowych, czyli 9 pkt proc. więcej niż przed rokiem. 

Dodatkowo tylko w I kwartale br. firmy z sektora handlowego przeznaczyły 45 mln zł na reklamę w internecie. Według szacunków Equinox Polska w sieci zdecydowanie najwięcej wydał Lidl, który intensywnie działa reklamowo przez cały rok - podobnie jak Biedronka i Tesco.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11493

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane