REKLAMA
REKLAMA

Marki luksusowe wchodzą ze sklepami do centrów wyprzedażowych

Autor: dlahandlu.pl 22 kwietnia 2015 10:37

W I kw. 2015 r. do użytku oddano centra handlowe o łącznej powierzchni najmu 115,3 tys. mkw. Tym samym całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wyniosły 10,5 mln mkw. – wynika z publikacji Colliers International „Rynek handlowy w Polsce I kw. 2015 r.”

REKLAMA


W pierwszych trzech miesiącach 2015 r. ukończony został jeden duży projekt handlowy - Tarasy Zamkowe w Lublinie (38 tys. mkw.). Z kolei wśród mniejszych nowo powstałych obiektów wskazać można m.in. Galerię Sanok (7 tys. mkw.) czy park handlowy Era Park Wieluń (6 tys. mkw.). Dużą rolę w nowej podaży odegrały rozbudowy istniejących obiektów. Ich udział wyniósł 51%. Do najważniejszych z nich należy zakończenie kolejnej fazy rozbudowy centrum handlowego Magnolia Park we Wrocławiu oraz Atrium Copernicus w Toruniu. Dodatkowo w nowej odsłonie zaprezentowano powiększone CH Ogrody w Elblągu.

W I kw. br. w Polsce zadebiutowało kilka zagranicznych sieci. Były to m.in. salon z bielizną Esprit Bodywear w Galerii Krakowskiej, klub szwedzkiej sieci Fitness24Seven w Galerii Dębiec w Poznaniu i sklep hiszpańskiej sieci Décimas z sektora mody w CH Magnolia Park we Wrocławiu. Wśród innych ciekawych wydarzeń minionego kwartału wyliczyć można ponowne otwarcie salonu Guess w centrum Dom Mody Klif w Warszawie, powstanie największego sklepu sieci Reserved w Polsce w centrum Wola Park w Warszawie oraz pierwszego salonu tej sieci dedykowanego wyłącznie jednej linii ubrań – Young Fashion Lab (YFL) w Silesia City Center w Katowicach.

Co ciekawe, coraz więcej sieci handlowych decyduje się na sprzedaż swoich produktów po niższych cenach w sklepach outletowych. Trend ten dotyczy marek luksusowych. Za przykład posłużyć mogą otwarty w marcu sklep marki - Michael Kors w Fashion House Outlet Centre w Piasecznie oraz punkt sieci Pako Lorente w Galerii Sandecja w Nowym Sączu.

Stopniowo rośnie popularność sprzedaży wielokanałowej tzw. „omnichannel commerce”, która jest odpowiedzią na rozwój technologii i kanałów komunikacji. W lutym 2015 r. działalność na pełną skalę rozpoczęła internetowa drogeria Rossmann. Następnie w marcu 2015 r. zadebiutował internetowy sklep szwedzkiej marki H&M.

Na koniec grudnia 2014 r. średni współczynnik pustostanów w ośmiu największych aglomeracjach wyniósł 2,5%, natomiast w dużych miastach (200 tys. - 400 tys. mieszkańców) 3,5%.

Ukończenie ponad 70% nowoczesnej powierzchni handlowej będącej obecnie w budowie planowane jest do końca 2015 r. Obserwujemy powrót do gry największych aglomeracji. Znajduje się tu ponad połowa nowo powstającej powierzchni. Z drugiej strony zainteresowanie deweloperów najmniejszymi rynkami nie słabnie. W miastach o populacji poniżej 100 tys. mieszkańców znajduje się ok. 30% powierzchni handlowej w budowie.

Ponadto rośnie zainteresowanie inwestorów obiektami zlokalizowanymi przy głównych ulicach handlowych miast. W Warszawie w miejscu domu handlowego Sezam powstanie budynek biurowy z parterem o funkcji usługowej, a w dawnym Holland Park przy Pl. Trzech Krzyży, obecnie Ethos, obiekt skupiający sklepy luksusowych marek. Także w Poznaniu trwają ostatnie prace związane z inwestycją Półwiejska 2 – w styczniu br. McDonald’s oraz LPP przejęły swoje lokale celem przeprowadzenia prac aranżacyjnych.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4341

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA