Marki własne coraz chętniej wybierane przez klientów

Autor: Puls Biznesu 16 sierpnia 2010 09:16

Polacy coraz chętniej kupują produkty pod markami sieci handlowych. Tylko w branży dóbr szybko zbywalnych (FMCG) ich sprzedaż szacowana jest już na blisko 20 mld zł rocznie. Udział marek własnych w rynku spożywczym w Polsce sięga już 11 proc. w ujęciu wartościowym (dane za 12 miesięcy zakończone w maju 2010 r.) - wynika z danych Nielsena, do których dotarł Puls Biznesu.

Dawid Mazur, specjalista z firmy Nielsen uważa, że dalsza ekspansja marek własnych będzie ściśle uzależniona od pozycji handlu wielkopowierzchniowego, a także stopnia konsolidacji branży handlowej - czytamy w Pulsie Biznesu. Jak tłumaczy na łamach gazety, na razie w Polsce trzy największe sieci handlowe kontrolują około 20 proc. rynku FMCG, podczas gdy w krajach Europy Zachodniej udział pierwszej trójki sięga często 50--70 proc. W efekcie - wyjaśnia - w krajach zachodnich udział marek sieciowych jest dużo wyższy niż w Polsce.

Jak zauważa Błażej Patryn, rzecznik sieci Piotr i Paweł marki prywatne dają możliwość uzyskiwania wyższych marży niż sprzedaż wyrobów pod marką producentów. Pozwalają uzupełnić ofertę sklepów o ciekawe i innowacyjne produkty. Wreszcie, stwarzają nowe możliwości reklamy i autopromocji sieci - informuje dziennik.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10756

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane