Marki własne stają się coraz bardziej innowacyjne

www.portalspozywczy.pl 17 czerwca 2016 13:08

Sieci handlowe stoją w Europie przed wyzwaniem – chcą zwiększać zyski ze sprzedaży marek własnych. Aby to osiągnąć marki własne stają się coraz bardziej innowacyjne. W Niemczech czy Szwajcarii marki własne już stanowią około 50 proc. rynku – mówiła Honorata Jarocka, analityk food and drink w Mintel podczas Future Private Labels w Kielcach.



Jak wynika z danych Mintela, zacierają się różnice pomiędzy markami producentów, a markami własnymi sieci handlowych. - Konsumenci w Europie uważają, że nie ma obecnie dużej różnicy w jakości pomiędzy markami własnymi a markami producentów. Takiego zdania jest 43 proc. Niemców i 36 proc. Polaków. Równocześnie największym zarzutem wobec marek własnych jest opinia, że brak im osobowości, nie ma pomiędzy nimi istotnych różnic – mówiła Honorata Jarocka.

Zwróciła także uwagę, że marki własne wchodzą w segmenty produktów „bio” i „wolnych od”. Równocześnie w tych segmentach oferują niższe ceny od produktów markowych, przez co przyczyniają się do zwiększenia tego rynku.

Portalspozywczy.pl


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12737

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane