REKLAMA
REKLAMA

Mars może stracić na wycofaniu produktów nawet 2,5 mln dol

Autor: Puls Biznesu 10 marca 2016 11:46

Firma, która musi wycofać produkt z rynku, traci nie tylko na kosztach tej akcji. Ucierpi także jej wizerunek, a w efekcie spadnie sprzedaż. Plastikowe cząstki znalezione przez jedną Niemkę w czekoladowym batoniku będą kosztować amerykański koncern, który jest właścicielem m.in. marki Mars, miliony dolarów. Firma przystąpiła do wycofania około 3 mln swoich produktów z 55 europejskich rynków – podaje Puls Biznesu.

REKLAMA

Tak duży koncern z całą operacją sobie poradzi, choć niewątpliwie znacząco ucierpi na tym wizerunek firmy, a jeszcze bardziej jej budżet. Podobna sytuacja mogłaby być jednak ostatnim problemem każdego mniejszego przedsiębiorcy, a także wszystkich poddostawców, odpowiadających tylko za produkcję wadliwych części produktu, który musi zostać wycofany z rynku. Wiąże się to bowiem nie tylko z kosztami samej akcji wycofania (na które składa się m.in. akcja informacyjna, odebranie wadliwego towaru od odbiorców i jego utylizacja), często także za granicą, ale może też wpłynąć na spadek sprzedaży.

Michał Krukowski, underwriter ubezpieczeń OC i crisis managment w AIG twierdzi, że zgodnie z komentarzami specjalistów, pojawiającymi się w sieci, Mars może stracić w ciągu najbliższych miesięcy nawet 2,5 mln USD w wyniku spadku sprzedaży po ogłoszeniu wycofania produktów z rynku.

Czytaj więcej w "Puls Biznesu".


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4835

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA