PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Mastercard: Konsument zdecyduje, która metoda płatności wygra na rynku

Autor: wnp.pl 29 kwietnia 2015 14:25

Mastercard: Konsument zdecyduje, która metoda płatności wygra na rynku Bartosz Ciołkowski

O rozwoju rynku płatności bezgotówkowych, nowinkach technologicznych, które wypierają gotówkę z rynku oraz upodobaniu Polaków do płacenia gotówką w Internecie z Bartoszem Ciołkowskim, dyrektorem generalnym polskiego oddziału MasterCard Europe rozmawia Katarzyna Walterska.

Jakie rozwiązania według Pana staną się liderem jeśli chodzi o płatności bez użycia karty: portfel elektroniczny, telefon, jakaś nowa formuła?

Po entuzjastycznym przyjęciu przez Polaków kart zbliżeniowych (już co trzecia transakcja kartami MasterCard to transakcja zbliżeniowa), nadchodzi czas coraz większej popularności płatności zbliżeniowych telefonami. W tej chwili w Polsce mamy ich dwa rodzaje – w tzw. modelu SIM-centric, gdzie dane karty płatniczej przechowywane są na karcie SIM telefonu,  oraz HCE, gdzie dane karty przechowywane są przez bank. Szybko rozwijają się również  portfele elektroniczne, które ułatwiają płatność zakupy w sieci. W ubiegłym roku uruchomiliśmy w Polsce globalne rozwiązanie tego typu o nazwie MasterPass. Umożliwia on bezpieczne przechowywanie danych kart płatniczych, a także adresu dostawy, dzięki czemu nie musimy tych informacji wpisywać przy każdym zakupie. To też świetne narzędzie do zakupów w m-commerce, czyli za pośrednictwem smartfona czy tabletu: jest ono o wiele wygodniejsze, niż np. zautomatyzowany przelew. MasterPass jest w tej chwili dostępny w 216 tys. sklepów internetowych w 16 krajach. W Polsce tę metodę płatności oferuje ponad 50% sklepów internetowych, a ich liczba dynamicznie rośnie.

 O tym, która metoda płatności w tym wyścigu wygra, zadecyduje konsument, a my chcemy dać mu jak największy wachlarz możliwości.        

Jak nowinki technologiczne wpływają na wzrost płatności bezgotówkowych?

Dla rozwoju płatności bezgotówkowych, zaufanie konsumentów do tej formy transakcji jest kluczowe. Dlatego też zapewnienie bezpieczeństwa transakcji jest częścią naszego DNA. Szybkość i wygoda to drugi element, który sprawia, że konsumenci częściej sięgają po kartę niż po gotówkę. Spójrzmy na to, jak płatności kartą, a w szczególności te zbliżeniowe, przyspieszyły transakcje w sklepach: my nie musimy odliczać „końcówki”, a kasjerka szukać drobnych, by wydać nam resztę. Zyskują na tym zarówno klienci, jak i właściciele placówek handlowych.

Jeśli konsument ma zaufanie do kart zbliżeniowych, wkrótce łatwiej mu będzie zapłacić zbliżeniowo telefonem czy kartą płatniczą podczas zakupów internetowych. To z kolei spowoduje brak oporów do coraz bardziej innowacyjnych form płatności. Wszystkie metody, które ułatwiają i przyspieszają dokonywanie codziennych zakupów, w znacznym stopniu przyczyniają się do wzrostu  płatności bezgotówkowych.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11458

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane