McDonalds w Polsce na plusie. W planach intensywny rozwój sieci

www.portalspozywczy.pl 8 marca 2013 09:11

Sieć restauracji McDonald's w Polsce zakończyła ubiegły kryzysowy rok wzrostem sprzedaży i zysku. Firma mocno inwestowała otwierając 23 nowe restauracje, zakończyła także proces modernizacji i zmiany wizualizacji swoich lokali.

- 2012 r. był trudny dla polskiej i światowej gospodarki, ale dobry dla firmy McDonald's w Polsce. Zanotowaliśmy wzrost sprzedaży i zysku netto - mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald's Polska.

Przedstawiciel sieci nie chciał jednak zdradzić dokładnych wyników sprzedaży firmy w Polsce. Wyjaśniając, że jest jeszcze za wcześnie aby mówić o konkretnych liczbach. - Oficjalne wyniki głosimy po przeprowadzeniu dwóch audytów, obecnie jesteśmy po pierwszym - wyjaśnia Krzysztof Kłapa. Dopytywany dodał jednak "wynik był jednocyfrowy, ale w górnych rejestrach".

Przedstawiciel sieci pytany, czy w sprzedaż firmy nie uderzyła afera z koniną dodawaną do wołowiny, która została znaleziona m.in. w hamburgerach i klopsikach, stwierdził, że nic takiego nie miało miejsca. - Nie zauważyliśmy spadków sprzedaży. To efekt naszej polityki dotyczącej bezpieczeństwa i jakości produktu. Mięso dostarcza nam jeden producent, firma OSI, który spełnia wyśrubowane normy jakości, do której mamy duże zaufanie - wyjaśnia.

W 2012 r. firma mocno inwestowała. - Nie zwalniamy tempa. W ubiegłym roku otworzyliśmy 23 restauracje. W tym roku chcemy być bardziej ambitni - zapowiedział dyrektor McDonald's Polska.

Pytany ile dokładnie lokali firma może otworzyć w tym roku odpowiedział, że firma nigdy nie podaje dokładnych planów inwestycyjnych i woli podsumowywać, każdy rok po jego zakończeniu.

Jednak dotychczas McDonald's Polska otwierał co roku ok. 20 nowych lokali, uwzględniając natomiast zapowiedź "bardziej ambitnych inwestycji" można się domyślać, że w tym roku ruszy kilka, kilkanaście lokali więcej. Inwestycjom będzie sprzyjać budowa nowych dróg eksperesowych i autostrad, przy których lokowane są tzw. MOP-y, firma chce także otwierać nowe placówki w nowych oraz już istniejących centrach handlowych.

- Duży potencjał widzimy na rynku warszawskim, w tym roku poinformujemy o kilku niespodziankach. Będziemy także chcieli wykorzystać potencjał rozwoju jaki dają nowe autostrady. Mocno wchodzimy w tzw. MOP-y, chęć współpracy z nami wyraziły wszystkie firmy paliwowe, które chcą otwierać stacje przy drogach szybkiego ruchu - wyjaśnia Krzysztof Kłapa.

- Będziemy otwierali nasze restauracje w nowopowstających centrach handlowych, ale także w działających już galeriach, które modernizują się, poszerzają powierzchnię food court'ów. Pojawimy się we wszystkich lokalizacjach, które mają odpowiedni potencjał - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11586

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane