Media Markt realizuje strategię rozwoju multichannel

Autor: dlahandlu.pl 31 maja 2016 12:03

Media Markt zamyka maj bilansem trzech nowych sklepów w Tarnobrzegu, Puławach i Tczewie. W ostatnich miesiącach sieć dystrybuująca sprzęt RTV i AGD przeprowadziła także modernizację istniejących już marketów oraz inwestowała w rozwój sprzedaży on-line. Wszystkie dotychczasowe działania, a także dalsze plany rozwoju Media Markt związane są z realizacją strategii rozwoju wielokanałowego.

Wprowadzony w 2005 roku koncept zakłada dostosowanie tradycyjnych, wielkopowierzchniowych marketów Media Markt do potrzeb mieszkańców mniejszych miejscowości zapewniając dzięki multichannel pełną ofertę oraz fachowe doradztwo. Tylko w maju 2016 powstały sklepy w Tarnobrzegu, Puławach i Tczewie. Każdy z marketów jest pierwszym centrum nowych technologii w swoim mieście.

Inwestycje w tradycyjny kanał sprzedaży obejmują także modernizację istniejących już sklepów. W bieżącym roku takie zmiany objęły markety w Piotrkowie Trybunalskim, Bydgoszczy i Koninie. W każdym z punktów nastąpiła reorganizacja działów produktowych uwzględniająca aktualne trendy - utworzono nowoczesne strefy dedykowane poszczególnym grupom produktowym, w tym najnowszej technologii mobilnej, gadżetom, czy elektronice sportowej. Dzięki nowej formie ekspozycji klienci łatwiej mogą porównać właściwości oraz ceny dostępnych urządzeń.

Dzięki bardzo szerokiej ofercie produktowej, obejmującej zarówno popularne urządzenia domowe, jak i najnowsze modele laptopów, smartfonów oraz gadżetów mobilnych, Media Markt dociera do bardzo szerokiego grona klientów. Dla części z nich zakup elektroniki nie stanowi najmniejszego problemu – są dobrze poinformowani w obszarze nowych technologii i najczęściej wiedzą, czego szukają. Takie osoby chętnie korzystają z oferty sklepu internetowego. Druga grupa to klienci, którzy chętnie odwiedzają sklepy stacjonarne, korzystając z możliwości obejrzenia wybranego urządzenia i porady naszych specjalistów.

- Staramy się wchodzić naprzeciw także ich potrzebom i od dwóch lat rozszerzamy portfolio sklepów o lokalizacje poza dużymi metropoliami. Nasze doświadczenia pokazują, że to właśnie tam zapotrzebowanie na fachowe doradztwo jest największe. Każdy sklep, który otworzyliśmy w 2015 i 2016 roku w krótkim czasie stał się technologicznym centrum regionu, dając nam motywację do kontynuowania ekspansji na mniejsze miasta, poszukując równolegle również ciekawych lokalizacji w dużych miastach – powiedział Marcin Rosati, prezes zarządu Media Saturn Holding Polska Sp. z o.o.

W dobie upowszechniania się sprzedaży internetowej, sieć stale rozwija także ten kanał dystrybucji. Sklep www.mediamarkt.pl, doceniony w rankingach jako jeden z najbardziej popularnych e-sklepów z elektroniką w Polsce, od 2012 roku oferuje dostęp do pełnego portfolio urządzeń do domu i biura klientom z całego kraju. Funkcjonalności sklepu są stale poszerzane.

Aktualnie sieć posiada 57 marketów w 47 miastach Polski.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11733

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane