Media Markt zainwestuje w mniejszy format, wejdzie do mniejszych miast

www.portalspozywczy.pl 17 grudnia 2014 20:20

Media Markt zainwestuje w mniejszy format, wejdzie do mniejszych miast

Media-Saturn Holding Polska, sieć detaliczna sprzedaży sprzętu RTV-AGD, planuje otwarcie kolejnych sklepów funkcjonujących w małym formacie. Wprowadzenie nowego konceptu placówek ma przyczynić się do zwiększenia konkurencyjności sieci.

- Będziemy inwestować w sklepy Media Markt w mniejszym formacie, który można wprowadzić w większej liczbie lokalizacji oraz mniejszych miastach. Mniejszy format zapewnia większą elastyczność rozwoju - mówi w rozmowie z portalspozywczy.pl Sławomir Uherek, wiceprezes Media-Saturn Holding Polska Sp z.o.o.

- Jesteśmy niekwestionowanym liderem w dużych miastach. W mniejszych nas po prostu nie ma, jest natomiast nasza konkurencja. Odpowiedzią są mniejsze formaty działające już w modelu multichannell. Placówki te mają określony asortyment obecny na mniejszej powierzchni - dodaje. Jak podkreśla, klienci mają także możliwość wybierania z szerokiej oferty internetowej liczącej ponad 100 tysięcy produktów.

- Można powiedzieć, że tworzymy koncept sklepów, ale tak naprawdę wychodzimy z koncepcją handlu do mniejszych miejscowości - zauważa wiceprezes Media-Saturn Holding Polska.

Obecnie funkcjonuje jeden sklep oparty na nowym koncepcie. - Został otwarty w ubiegłym roku w Szczecinie. Jest to co prawda duże miasto, jednak jego specyfika powoduje, że nie było możliwości otwarcia dużej placówki. Oceniając potencjał rynku uznaliśmy, że nie ma potrzeby uruchamiania bardzo dużego sklepu. Tym samym powstała doskonała sytuacja dla otworzenia nowego konceptu. Sklep powstał po drugiej stronie Odry, czyli tam gdzie nie było do tej pory dostępu do marki Media Markt ani marki Saturn - podkreśla.
W planach holdingu jest otwarcie kilkunastu kolejnych sklepów w przeciągu dwóch lat - Pierwsze zostaną otwarte już w roku 2015. W zależności od potencjału lokalizacji będą one miały od 1000 do 1500 mkw - stwierdza.

Jak przyznaje Uherek główny impackt rozwojowy w przypadku marek Media Markt i Saturn będą stanowiły mniejsze powierzchnie handlowe. -W przypadku dużych sklepów jesteśmy uzależnieni od rozwoju centrów handlowych. W grę wchodzą tak naprawdę dwa rozwiązania. Po pierwsze powstawanie nowych centrów i wchodzenie do nich z naszą ofertą. Po drugie przejmowanie lokalizacji już istniejących, w których do tej pory jeszcze nie działamy - wyjaśnia.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Garry 2015-03-31 23:34:07

    Fajnie, że znowu inwestują, ale jak wyczytałem na gowork.pl/opinie_czytaj,3855 nie zawsze dobrze im to wychodzi.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane