PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Merlin.pl: W sezonie świątecznym realizujemy trzy razy więcej zamówień

Autor: dlahandlu.pl 27 listopada 2014 11:03

Okres przedświąteczny jest czasem masowych zakupów dokonywanych w internecie. Merlin.pl przeanalizował trendy zakupowe z ostatnich kilku lat - czas wzmożonego kupowania prezentów rozpoczyna się już ok. 20 listopada i trwa nawet do 22 grudnia. W tym okresie rośnie nie tylko wartość zamówień, ale również liczba wysyłanych paczek.

- W sezonie świątecznym realizujemy trzy razy więcej zamówień niż w standardowym miesiącu - mówi Marcin Zduńczyk, dyrektor marketingu i sprzedaży w Merlin.pl. - Szczyt świątecznych zakupów w ubiegłym roku przypadł na okres między 9 a 15 grudnia, gdy wysłaliśmy łącznie najwięcej paczek. Większość klientów nie czeka z zamówieniem prezentów online na ostatnią chwilę, gdyż rekordowym dniem pod względem realizowanych zamówień był 2 grudnia - dodaje Zduńczyk.

Według danych Merlin.pl, w ciągu całego sezonu świątecznego, najpopularniejszym dniem zakupowym był tradycyjnie poniedziałek - to właśnie na początku tygodnia, Polacy zamawiali najwięcej. Stosunkowo najmniej klientów dokonywało natomiast zakupów w weekendy, w szczególności w soboty.

Książki, muzyka, zabawki, ale również kosmetyki, filmy lub seriale na DVD/Blu-ray - to jedne z najpopularniejszych prezentów w Merlin.pl, według trendów z ubiegłego roku. Można również zauważyć istotne różnice w zakupach prezentowych dokonywanych przez kobiety oraz mężczyzn. Podczas, gdy panie znacznie częściej stawiały na zakup książek, zabawek, artykułów dla dzieci oraz kosmetyków, panowie - chętniej niż płeć piękna - wybierali w tym czasie muzykę oraz elektronikę, w tym głównie smartfony, e-booki, tablety, kamery.

Kobiety wydawały więcej na świąteczne zakupy - w porównaniu do transakcji dokonywanych przez mężczyzn, średnia wartość koszyka pań była w tym okresie niemal dwa razy wyższa. Wyjątkiem są wyłącznie zakupy z działu elektronika, gdzie to zamówienia panów miały jednostkowo wyższą wartość.

Polacy coraz częściej robią zakupy w sieci, jednak kupujący online nadal chętnie zamawiają towar z możliwością osobistego odbioru przesyłki - dostępność takiej opcji często w dużej mierze wpływa na decyzję zakupową.

- Przed świętami intensywnie rozwijamy sieć bezpłatnych punktów odbioru w całej Polsce. Połączenie e-handlu z „fizyczną" obecnością zdaje egzamin, gdyż klienci coraz częściej decydują się na odbiór własny, nie musząc płacić dodatkowo za dostawę, z możliwością odbioru swoich zakupów nawet do północy. Inni preferują odbiór osobisty, gdyż sami mogą wybrać czas oraz miejsce, odwiedzając łatwo dostępny punkt, w drodze do domu lub z pracy - dodaje M. Zduńczyk z Merlin.pl.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11474

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 533212

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane