Metro Cash&Carry oddaje władzę lokalnym oddziałom

Autor: www.dlahandlu.pl 7 maja 2015 09:53

Metro Cash&Carry oddaje władzę lokalnym oddziałom fot. Makro

Dział cash&carry niemieckiego koncernu chce dać w ręce 26 lokalnych oddziałów więcej władzy w zakresie dostosowywania swojej działalności do specyfiki krajowych rynków.

Centrala firmy również zmieni swoją formę organizacyjną - miejsce obecnej 9 osobowej rady zarządu - wkrótce zastąpią partnerzy operacyjni, z których każdy będzie nadzorował 2-3 lokalne rynki.
Ich działania będą więc w dużo większym stopniu skupiać się na problemach, popycie i specyfice krajowych konsumentów.

Nowa struktura organizacyjna zostanie wprowadzona od 1 lipca.

Olaf Koch, prezes AG, tłumaczy decyzję chęcią podejmowania szybszych decyzji na lokalnych rynkach. Metro AG definiuje nową strategię jako bodziec do rozwoju lokalnej przedsiębiorczości.

Jednym z elementów zmian jest mianowanie Pietera Boone'a, dotychczasowego doświadczonego dyrektora zarządzającego Metro Cash&Carry w Rosji, na nowego dyrektora generalnego międzynarodowego Metro Cash&Carry.

Strategicznym punktem zmian, jak podkreśla zarząd firmy, jest udzielenie krajowym dyrektorom zarządzającym większej swobody w przedsiębiorczości. Nadal będą oni wspierani przez centralę koncernu. Zmiana na wpłynąć także na jeszcze wyższy wzrost sprzedaży LfL.

- W przyszłości będziemy w stanie znacznie szybciej reagować na lokalne potrzeby i specjalne wymagania klienta, a tym samym zwiększać nasz potencjał wzrostu - dodaje Olaf Koch.

Większa swoboda ma objawiać się m.in. w zakresie działań marketingowych i operacyjnych w sklepach. Premie będą więc w dużo większym stopniu uzależnione od wyników na lokalnych rynkach.
Niektóre krajowe oddziały przejmą odpowiedzialność za wybrane działy operacyjne np. kompetencje działu horeca zostaną przekazane do Francji. HR, IT / IM i finanse będą dalej zarządzane w Düsseldorfie. Rachunkowość, audyt, controlling, dział prawny i podatkowy również pozostanie bez zmian w Niemczech.
Spowoduje to redukcję zatrudnienia w centrali firmy. Proces ten będzie odbywać się w ścisłej współpracy z Radą Pracowników.

W Polsce Makro Cash & Carry istnieje od 1994 roku. W bieżącym roku firma obchodzi 20 rocznicę rozpoczęcia działalności na polskim rynku. Makro posiada obecnie 41 hal (w tym jedenaście hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej firmy wynosi około 300 000 mkw. Firma zatrudnia w Polsce ponad 5500 osób. Szefem Makro w Polsce od stycznia br. jest Eric Poirier, który zastąpił Davida Bonera.

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11336

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane