Metro Group notuje lepsze wyniki zarówno w Realu, jak i Makro

Autor: dlahandlu.pl 11 stycznia 2011 15:27

W 2010 roku sprzedaż Metro Group wzrosła o 2,6 proc. do 67,3 mld euro, w tym sprzedaż zagraniczna wzrosła o 5,4 proc. Zdaniem prezesa firmy 2010 rok to okres, w którym Metro zbudowało solidne fundamenty dla dalszej ekspansji zagranicznej. Spółka uruchomiła 100 sklepów w różnych formatach.

W Europie Wschodniej, 2010 rok firma zamknęła wzrostem o 7,1 proc. do 16,9 mld euro. W lokalnej walucie wzrost wyniósł 1,5 proc. Tak dobrych wyników firma upatruje w wysokim wzroście gospodarczym, m.in. w Polsce.

 Makro poprawiło sprzedaż o 1,6 proc do 31,1 mld euro, ale w lokalnej walucie zanotowało spadek o 0,6 proc. W kategoriach like for like sprzedaż spadła o 1,7 proc. Makro otworzyło w tym czasie 38 nowych hal, ale zamknęło 19 działających wcześniej punktów handlowych.

Sprzedaż Reala wzrosła o 1,8 proc. do 11,5 mld euro, w lokalnej walucie o 0,2 proc. W Europie Wschodniej Real zanotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży. W 2010 roku Real zamknął 12 hipermarketów, a tylko 2 nowe uruchomił.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10764

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane