Metro Group: Sprzedaż Makro rośnie, zwłaszcza w Europie Wschodniej

Autor: dlahandlu.pl 31 lipca 2012 10:46

Metro Group: Sprzedaż Makro rośnie, zwłaszcza w Europie Wschodniej

Metro Group w I półroczu 2012 roku zanotowało wzrost sprzedaży o 2 proc. i osiągnęła wartość 31,5 mld euro. Jednocześnie zysk operacyjny grupy spadł do 305 mln euro z 452 roku w I połowie 2011 roku. Makro radzi sobie lepiej niż Real, zwłaszcza w Europie Wschodniej.


W lokalnej walucie sprzedaż wzrosła o 2,2 proc. rok do roku. Sprzedaż w Europie Wschodniej wzrosła o 2,5 proc, do 8,2 mld euro. W lokalnej walucie wzrost osiągnął 5,4 proc. W I półroczu zysk operacyjny przed jednorazowymi wydarzeniami spadł do 305 mln euro z 452 mln euro w I poł. 2011 roku. Z kolei zysk operacyjny z uwzględnieniem wydarzeń jednorazowych spadł do 61 mln euro z 410 mln euro w I poł. 2011 roku. Główne zdarzenia mające wpływ na ten wynik to sprzedaż Makro w Anglii oraz plan restrukturyzacyjny. Zysk przypadający na akcję spadł do 0,09 euro z 0,2 euro rok wcześniej.
- Mocno przyspieszyliśmy pomimo niesprzyjających wiatrów. Nasze zorientowanie się na zrównoważony wzrost przynosi rezultaty. Do tego widzimy pierwsze pozytywne efekty w przychodach. To zachęca nas do trzymania się obranej drogi - powiedział Olaf Koch, prezes METRO AG. Jesteśmy przekonani, że osiągniemy zysk operacyjny na poziomie ubiegłorocznego - dodał. Dlatego Metro Group będzie kontynuowało zaplanowane redukcje kosztów i koncentrowało się na wzrostach like for like. W ramach planu cięcia kosztów w centrali, ogłoszonego w maju 2012 roku firma zamierza zaoszczędzić 120 millionów euro, z czego 2/3 to będą oszczędności inne niż zwolnienia personelu. W I półroczu firma otworzyła 28 nowych lokalizacji. Negatywna sytuacja ekonomiczna i niższy wzrost cen będą prawdopodobnie miały negatywny wpływ na sprzedaż w całym 2012 roku. Firma podejmuje jednak kroki zaradcze i liczy, że cały rok zamknie się wzrostem sprzedaży.

Hurtownie Metro Cash & Carry zantowały wzrost od stycznia do czerwca 2012 roku o 2,8 proc. do 15,2 mld euro (w lokalnej walucie o 2,7 proc.), głównie dzięki dynamice sprzedaży w Europie Wschodniej i Azji. Sprzedaż like for like wzrosła o 0,8 proc.
Zysk operacyjny przed zdarzeniami jednorazowymi spadł z 293 mln euro do 220 mln euro obecnie. Zysk operacyjny spadł z 273 mln euro do 43 mln euro, głównie na skutek sprzedaży Makro w Anglii.

Od stycznia do czerwca 2012 roku sprzedaż Reala wzrosła o 0,1 proc. do 5,3 mld euro (w lokalnej walucie o 1,3 proc.). W I połowie 2012 roku w Europie Wschodniej sprzedaż Reala spadła o 2,8 proc. do 1,4 mld euro, ale w lokalnej walucie wzrosła o 1,6 proc. Zysk operacyjny osiągnął poziom minus 6 milionów euro.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane