Metro Group: Wyniki Makro rosną, Reala spadają

Autor: www.dlahandlu.pl 17 stycznia 2013 09:22

Metro Group: Wyniki Makro rosną, Reala spadają

Według wstępnych wyników, w roku obrotowym 2012, Metro Group zanotowało wzrost sprzedaży o 1,2 proc. do 66,7 mld euro. - Pomimo trudniejszych warunków rynkowych, szczególnie w południowej Europie, udało nam się zwiększyć sprzedaż w czwartym kwartale - zaznaczył Olaf Koch, prezes zarządu METRO AG.

Sprzedaż firmy we wszystkich regionach z wyjątkiem Europy Zachodniej (bez Niemiec) wzrosła.

W samym czwartym kwartale 2012 r. sprzedaż Grupy wzrosła o 0,5 proc. do 19,4 miliardów euro (w walucie lokalnej: -0,5 proc.). Jak informuje firma, tempo sprzedaży znacznie wzrosło pod koniec roku kalendarzowego. Sprzedaż w sezonie świątecznym była na zadowalającym poziomie, zwłaszcza w Media Saturn. W roku 2012 Grupa otworzyła łącznie 97 sklepów w 17 krajach (57 sklepów w samym w czwartym kwartale). 

W roku finansowym 2012, sprzedaż w Metro Cash & Carry wzrosła o 1,6% do 31,6 miliardów euro (w walucie krajowej: +0,7%). Jednak wyjście z rynku w Wielkiej Brytanii miało negatywny wpływ na sprzedaż. Sprzedaż w Europie Wschodniej wzrosła znacząco w tym roku budżetowym. W szczególności rozwój w Rosji był bardzo pozytywny.

Natomiast sprzedaż w sieci Real wyniosła 11 mld euro (spadek o 0,1 proc.). W samym czwartym kwartale wzrost sprzedaży wyniósł 0,6 proc. do 3,1 mld euro. W Europie Wschodniej sprzedaż w walucie lokalnej w całym roku finansowym była bliska sprzedaży z 2011 roku pomimo zahamowania konsumpcji w Polsce i Rumunii. Barierą w uzyskaniu lepszych wyników była słaba sprzedaż produktów non-food. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • kielczanka 2013-01-17 22:34:14

    Uważam ,że Real jest konkurencyjny w stosunku do Tesco. Ale trochę za daleko mam do niego i niedogodny dojazd,zwłaszcza że zakupy trzeba dźwigac do przystanku spory kawałek . Samochodem nie dysponuję .Jeśli chodzi o Makro, to kiedyś robiłam tam duże zakupy . Zaginęła mi karta i przestałam kupować . Ale juz cena mleka mnie powstrzymywała wczesniej przed zakupami opdkad stało się droższe mleko UHT od mleka w Lidlu. Zacheciłam się ostatnio znowu do robienia tam zakupów, poniewaz przeczytałam ,że jest z dostawa na miejsce. I tutaj moje rozczarowanie . Nie wszystkie artukuły mogę tak zamówić.Tylko te , które przydatne sa w biurach . To znaczy artukuły biurowe, mleko UHT, śmietanka, kawa i ewentualnie chyba ciasteczka . Ceny zaledwie kilku artykułów były nizsze , reszta to drożyznma, drożej niż w sklepach wielkopowierzchniowych . Tak więć mam znowu kartę Makro ,ale nic mnie nie zachęca do robienia tam zakupów.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11011

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane