REKLAMA
REKLAMA

Metro Group: Wyniki Makro rosną, Reala spadają

Autor: www.dlahandlu.pl 17 stycznia 2013 09:22

Metro Group: Wyniki Makro rosną, Reala spadają

Według wstępnych wyników, w roku obrotowym 2012, Metro Group zanotowało wzrost sprzedaży o 1,2 proc. do 66,7 mld euro. - Pomimo trudniejszych warunków rynkowych, szczególnie w południowej Europie, udało nam się zwiększyć sprzedaż w czwartym kwartale - zaznaczył Olaf Koch, prezes zarządu METRO AG.

REKLAMA

Sprzedaż firmy we wszystkich regionach z wyjątkiem Europy Zachodniej (bez Niemiec) wzrosła.

W samym czwartym kwartale 2012 r. sprzedaż Grupy wzrosła o 0,5 proc. do 19,4 miliardów euro (w walucie lokalnej: -0,5 proc.). Jak informuje firma, tempo sprzedaży znacznie wzrosło pod koniec roku kalendarzowego. Sprzedaż w sezonie świątecznym była na zadowalającym poziomie, zwłaszcza w Media Saturn. W roku 2012 Grupa otworzyła łącznie 97 sklepów w 17 krajach (57 sklepów w samym w czwartym kwartale). 

W roku finansowym 2012, sprzedaż w Metro Cash & Carry wzrosła o 1,6% do 31,6 miliardów euro (w walucie krajowej: +0,7%). Jednak wyjście z rynku w Wielkiej Brytanii miało negatywny wpływ na sprzedaż. Sprzedaż w Europie Wschodniej wzrosła znacząco w tym roku budżetowym. W szczególności rozwój w Rosji był bardzo pozytywny.

Natomiast sprzedaż w sieci Real wyniosła 11 mld euro (spadek o 0,1 proc.). W samym czwartym kwartale wzrost sprzedaży wyniósł 0,6 proc. do 3,1 mld euro. W Europie Wschodniej sprzedaż w walucie lokalnej w całym roku finansowym była bliska sprzedaży z 2011 roku pomimo zahamowania konsumpcji w Polsce i Rumunii. Barierą w uzyskaniu lepszych wyników była słaba sprzedaż produktów non-food. 

 

  • kielczanka 2013-01-17 22:34:14

    Uważam ,że Real jest konkurencyjny w stosunku do Tesco. Ale trochę za daleko mam do niego i niedogodny dojazd,zwłaszcza że zakupy trzeba dźwigac do przystanku spory kawałek . Samochodem nie dysponuję .Jeśli chodzi o Makro, to kiedyś robiłam tam duże zakupy . Zaginęła mi karta i przestałam kupować . Ale juz cena mleka mnie powstrzymywała wczesniej przed zakupami opdkad stało się droższe mleko UHT od mleka w Lidlu. Zacheciłam się ostatnio znowu do robienia tam zakupów, poniewaz przeczytałam ,że jest z dostawa na miejsce. I tutaj moje rozczarowanie . Nie wszystkie artukuły mogę tak zamówić.Tylko te , które przydatne sa w biurach . To znaczy artukuły biurowe, mleko UHT, śmietanka, kawa i ewentualnie chyba ciasteczka . Ceny zaledwie kilku artykułów były nizsze , reszta to drożyznma, drożej niż w sklepach wielkopowierzchniowych . Tak więć mam znowu kartę Makro ,ale nic mnie nie zachęca do robienia tam zakupów.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13077

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA