Metro Group zmniejszy zadłużenie o 736 mln euro

Autor: dlahandlu.pl 19 grudnia 2014 13:53

Metro Group zmniejszy zadłużenie o 736 mln euro

W roku obrotowym 2013/14 Metro Group kontynuowało wdrażanie procesu transformacji i osiągnęło swój cel: EBIT wyniósł 1,727 milionów euro, natomiast sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 1,3 proc.

- Poczyniliśmy znaczny postęp we wszystkich działaniach biznesowych, poprzez konsekwentne koncentrowanie się na grupach klientów, w obszarze zasięgu, usług i marketingu wielokanałowego - powiedział Olaf Koch, prezes METRO AG. - Tendencja ta znajduje swoje odzwierciedlenie w naszych wynikach finansowych. Szczególnie udany był czwarty kwartał ze wzrostem obrotów like-for-like we wszystkich działach sprzedaży. W celu utrzymania tempa rozwoju biznesu, w roku 2014/15 nie będziemy jedynie kontynuować procesu transformacji METRO GROUP, ale również dążyć do intensyfikacji działań. Ponadto METRO GROUP dodatkowo wzmocni swój fundament finansowy, istotnie zmniejszając zadłużenie netto o 736 milionów euro.

Pozytywny początek roku obrotowego 2014/15, przypadający na początek października, zanotowały również działy sprzedaży METRO GROUP. W Niemczech wzrost sprzedaży w okresie świątecznym widoczny był w pierwszych dwóch tygodniach grudnia. Zdecydowanie lepiej w porównaniu do listopada, kiedy to rozpoczął się bożonarodzeniowy sezon świąteczny. Rekordowy wzrost sprzedaży rok do roku udaje się osiągnąć w METRO Cash & Carry oraz Media - Saturn. METRO GROUP przewiduje ogólny zadowalający wynik w okresie świąt 2014.

Sprzedaż delivery (usługa dostaw) w METRO Cash & Carry nadal utrzymuje się w dynamicznej tendencji wzrostowej, osiągając w roku 2013/14 poziom 9,5% i wynosi 2,8 miliardów euro (w walucie lokalnej +13,6%). Wzrost widoczny jest również w udziale sprzedaży marek własnych - z 16,8% do 17,0%. METRO Cash & Carry ma na celu stopniowe oddzielenie usługi delivery od hurtowni i wdrożenie profesjonalnego konceptu dystrybucji żywności.

METRO Cash & Carry w roku obrotowym 2013/14 zwiększyło łączną sprzedaż w walucie lokalnej o 2,0%. Jednakże w związku z silnym spadkiem wartości waluty, łączna sprzedaż w przeliczeniu na euro spadła o 2,1%, osiągając 30,5 miliarda euro. Natomiast sprzedaż like-for-like w walucie lokalnej wzrosła o 1,0%.

W Niemczech, sprzedaż METRO Cash & Carry spadła nieznacznie o 0,4% i wyniosła 4,8 miliardów euro (spadek o 0,3% w ujęcie like-for-like). W ciągu roku obrotowego 2013/14, odnotowano niewielką poprawę trendu, który był spowodowany sukcesem wprowadzenia odnowionej gamy produktów. Całkowita sprzedaż like-for-like w METRO Cash & Carry wzrosła w czwartym kwartale roku 2013/14, który jest piątym kwartałem z rzędu odnotowującym wzrost.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane