Mex Polska widzi ożywienie w branży gastronomicznej

www.portalspozywczy.pl 4 czerwca 2014 13:42

Gastronomiczna spółka Mex Polska kończy właśnie proces udanej restrukturyzacji przeprowadzonej w grupie. - Obecnie w większym stopniu możemy skupić się na bieżącej pracy operacyjnej, co - przy rosnącym rynku - powinno zaowocować znaczącą poprawą wyników - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Paweł Kowalewski, prezes zarządu, Mex Polska SA.

Jak ocenia Paweł Kowalewski, ożywienie prawdopodobnie będzie miało miejsce we wszystkich segmentach rynku gastronomicznego, chociaż - mając na uwadze odnotowane spadki w poprzednich kryzysowych latach - widać, że dotknęły one najbardziej lokale z segmentów casual dining i premium. - Wydawałoby się, przyjmując za naturalny trend przeciwny, że to one z kolei będą głównymi beneficjentami poprawiającej się sytuacji gospodarczej, a znacząca część naszych restauracji prowadzi działalność właśnie w tym segmencie - dodaje.
Spółka z optymizmem patrzy na przyszłość. - Mamy już pierwszy kwartał poza sobą i widzimy, że w stosunku do zeszłego roku przyrost obrotów w restauracjach był znaczący, a niektóre z nich odnotowały procentowo nawet dwucyfrowy wzrost obrotów. Jeżeli ta tendencja utrzyma się nadal, to stopniowo zbliżymy się do wyników jakie osiągaliśmy przed kryzysem. Polacy powoli zapominają o kryzysie i są skłonni wydawać więcej na posiłki i częściej zaglądać do lokali gastronomicznych. Zwiększa się też ruch turystyczny. Nastraja nas to optymistycznie i zachęca do zdwojenia wysiłków nad rozwojem naszych konceptów - komentuje prezes Mex Polska SA.
Zapewnia, że spółka konsekwetnie realizuje strategię rozwoju poprzez franczyzę dwóch flagowych konceptów, tj. sieci restauracji The Mexican i lokali typu bistro pod marką Pijalnia Wódki i Piwa.
- Szczególnie koncept Pijalni, którego jesteśmy liderem na rynku polskim, cieszy się dużym zainteresowaniem potencjalnych franczyzobiorców i mamy wiele zapytań o możliwość współpracy. W zasadzie w jego rozwoju jest tylko jedno, ale znaczące ograniczenie, tj. możliwość pozyskania właściwych lokalizacji o umiarkowanym czynszu dostosowanym do generowanych obrotów. Szanujemy pieniądze naszych partnerów - franczyzobiorców i dlatego bardzo uważnie analizujemy każdy nowy projekt. Takie podejście z jednej strony spowalnia nieco nasz rozwój (historycznie powstaje 5-6 nowych lokali rocznie), ale z drugiej strony pozwala budować markę ,z którą wielu inwestorów chce współpracować. Jesteśmy przekonani, że wybraliśmy właściwą drogę, nie nazbyt stromą, ryzykowną ale o właściwym nachyleniu, dostosowaną do naszych obecnych możliwości - komentuje Paweł Kowalewski.
Spółka grupy prowadzą łącznie 23 lokale. Są to: The Mexican - 8 restauracji w tym 5 prowadzonych w ramach umowy franczyzy; Browar de Brasil - 2 restauracje w tym 1 prowadzona w ramach umowy franczyzy; Pijalnia Wódki i Piwa - 12 restauracji w tym 12 prowadzonych w ramach umowy franczyzy oraz jedna restauracja pod marką Kameralna.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane