Mex Polska zanotowała ponad 85-proc. wzrost przychodów

www.portalspozywczy.pl 17 kwietnia 2014 13:58

W 2013 roku spółka Mex Polska osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 3,38 mln zł, wyższe o ponad 85 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2012 roku, w którym wyniosły one 1,82 mln zł. O wzroście przychodów zdecydowały głównie przychody z nowo podpisanych umów franczyzowych i usług marketingowych oraz prawie 80- proc. przyrost przychodów z tytułu zawartych umów o udostępnieniu praw do korzystania ze znaku towarowego Pijalnia Wódki i Piwa zawartych ze spółkami zależnymi grupy Mex Polska.

Spółka osiągnęła wynik operacyjny w wysokości 1,41 mln zł, który był wyższy od wyniku z 2012 roku o 1,84 mln zł, kiedy to spółka poniosła stratę w kwocie (-) 428 tys. zł. Wynik netto Mex Polska za 2013 rok wyniósł 1,84 mln zł i był wyższy w porównaniu z osiągniętym wynikiem w 2012 roku w wysokości (-) 1,13 mln zł o 2,97 mln zł.

Jak podano w raporcie rocznym, Mex Polska SA posiada powiązania organizacyjne ze spółką Mex Master sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi, z którą w 31 października 2012 roku zawarła umowę ramową rozwoju sieci franczyzowej Pijalnia Wódki i Piwa. Przedmiotem umowy jest powierzenie Mex Master sp. z o.o. organizacji rozwoju konceptu Pijalni Wódki i Piwa. Mex Master sp. z o.o., jako organizator sieci franczyzowej, zobowiązał się do znajdowania inwestorów i tworzenia ze środków pochodzących od inwestorów nowych lokali gastronomicznych w koncepcie Pijalnia Wódki i Piwa w oparciu o umowy franczyzy zawierane z Mex Master Sp. z o.o.. oraz sprawowania nadzoru i kontroli nad funkcjonowaniem lokali gastronomicznych uruchomionych w związku z zawarciem umów franczyzowych. Nie wyłącza to możliwości otwierania i prowadzenia bezpośrednio przez Mex Polska SA i spółki od niej zależne lokali gastronomicznych w koncepcie Pijalnia Wódki i Piwa.

- Od roku 2012 spółka konsekwentnie realizuje przyjętą strategię rozwoju poprzez oddawanie we franczyzę posiadanych w portfelu konceptów gastronomicznych tj. Pijalni Wódki i Piwa oraz restauracji The Mexican. W okresie 2013 r. portfel franczyzy Mex Polska SA poszerzył się o kolejne dziewięć kolejnych placówek tj. dwie restauracje działające pod szyldem The Mexican, sześć wydzielonych ze spółek zależnych spółek z o.o. Pijalnia Wódki i Piwa oraz jedną placówkę pod marką Opera Club. Z kolei spółka Mex Master, która na podstawie umowy z Mex Polska SA, rozwija sieć franczyzową Pijalni Wódki i Piwa, otworzyła do marca 2014 r. sześć nowych punków bistro działających pod tym szyldem.

W portfolio sieci działa obecnie ok. 25 lokali.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane