Michel Edouard Leclerc: stała polityka niskich cen lepsza niż pseudowojny cenowe

Autor: retailanalysis.idg/dlahandlu.pl 25 stycznia 2016 14:05

Michel Edouard Leclerc: stała polityka niskich cen lepsza niż pseudowojny cenowe Michel-Edouard Leclerc, prezes Grupy E.Leclerc

W 2015 roku obroty Grupy E.Leclerc w Europie osiągnęły poziom 44,3 mld euro (z wyłączeniem paliw), co oznacza spadek o 0,3 proc. wobec 2014 r. Sieć E.Leclerc na rynku francuskim zanotowała obrót na poziomie 35,6 mld euro (wzrost o 3,4 proc. z wyłączeniem paliw), co daje sieci udział we francuskim rynku handlowym na poziomie 20,2 proc. - czytamy w retailanalysis.igd.

Michel Edouard Leclerc powiedział, że wzrost sprzedaży w 2015 roku są dowodem, że stała strategia "codziennie niskich  cen" jest bardziej skuteczna niż "psuedowojny cenowe", w które są zaangażowani niektórzy konkurenci sieci.

W ciągu roku sieć odbioru zakupów E.Leclerc Drive powiększyła się o 31 nowych punktów, a sprzedaż o 19,7 proc. i osiągnęła pułap 2,36 mld euro. W sumie E.Leclerc zarządza siecią 588 punktów Drive. Format ten odpowiada za 36 proc. udziałów we wzroście sprzedaży w 2015 roku.

W ciągu ostatnich 2 lat Grupa E.Leclerc odświeżyła 260 hipermarketów, a w 2015 roku odnotował większy ruch klientów - o 3,4 proc. Jednocześnie w ciągu ostatniego roku firma zakończyła współpracę we Włoszech z siecią hipermarketów Conad. Hipermarkety mają 55 proc. udział we wzroście sprzedaży w 2015 roku.


 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11011

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane