Mieszkańcy Śląska wolą samodzielne zakupy. Podczas wizyty w centrum handlowym wydają średnio 161 zł

Autor: www.dlahandlu.pl 24 września 2013 12:29

Na zakupach mieszkańcy Śląska są rozsądni, ale nie przesadnie oszczędni. Najczęściej skrupulatnie planują zakupy, ale nie stronią od promocji. Bardziej od rodzinnych zakupów, wolą kupować w pojedynkę. Co zadziwiające, na Śląsku to mężczyźni wydają więcej podczas jednorazowych zakupów, niż kobiety - takie wnioski płyną z raportu SMG/KRC Millward Brown przygotowanego dla Silesia City Center.

65 proc. mieszkańców tego regionu przyznaje, że robi zakupy w centrach handlowych, a 39 proc. uważa, że to dobre miejsce na spędzenie wolnego czasu.

Co odróżnia mieszkańców Śląska, od chociażby mieszkańców Warszawy czy Krakowa, to brak „zakupowego spontanu". Aż 75 proc. mieszkańców regionu skrupulatnie planuje swoje zakupy, wybierając się do centrum handlowego wyłącznie w określonym celu. Ponieść daje się jedynie na promocjach. Produktów o niższej cenie w centrum handlowym szuka 42 proc. Dla równowagi, 34 proc. lubi kupować drogie i luksusowe rzeczy. Aż 37 proc. przebadanych skłonnych jest kupić na próbę nowy, wcześniej nieznany produkt.

- Mieszkańcy regionu przyzwyczaili się już do galerii handlowych. Oczekujemy od tych miejsc coraz więcej, coraz lepiej je także rozumiejąc. Wiemy już, jaki jest cykl promocji i wyprzedaży, mamy swoje ulubione sklepy i marki, do których się przywiązaliśmy. Kupując potrafimy to wykorzystać - mówi Dominika Musialik z Silesia City Center.

- Coraz chętniej także spędzamy wolny czas w galeriach, nie traktując już ich na zasadzie „kupię i wychodzę". Stąd rosnąca w ostatnich latach liczba kawiarni i restauracji w centrach handlowych oraz tzw. stref rozrywki z siłowniami, fitness clubami czy salami zabaw dla dzieci - dodaje. Dziś 37 proc. mieszkańców Śląska spędza na zakupach ponad 1 godzinę. Średni czas wynosi obecnie 1 godzinę i 48 minut - tyle statystyczny mieszkaniec regionu potrzebuje na „szybki" shopping.

Aż 78 proc. mieszkańców regionu preferuje samodzielne zakupy. Ze współmałżonkiem lub partnerem zakupy robi 56 proc., aż 66 proc. nie wyobraża sobie zakupów z dzieckiem. Mieszkańcy Śląska lubią za to kupować w gronie przyjaciół - takie towarzystwo na zakupy wybiera 55 proc. mieszkańców regionu - wynika z raportu SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center.

W największym centrum handlowym w regionie - Silesia City Center, średnio podczas jednej wizyty klienci wydają 161 zł, z czego więcej wydają mężczyźni - 171 zł, kobiety - 153 zł. To niewiele mniej, niż średnia krajowa wydatków w galeriach handlowych, wynosząca dziś 185 zł, podczas jednej wizyty.

- Wydatki mieszkańców regionu w centrach handlowych systematycznie rosną. Przede wszystkim coraz więcej wydajemy na ubrania i kawiarnie, a także na usługi fryzjerów, kosmetyczek, a nawet dentystów, które dostępne coraz częściej w centrach handlowych. Rosną także nasze wydatki w sklepach z ubraniami i zabawkami dla dzieci oraz w sklepach sportowych - wylicza Musialik.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,95

  • Śr

    3,37

  • Min

    2,25

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10851

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane