Miliardy wydane przez dyskonty na reklamę zwróciły się z nawiązką

Autor: dlahandlu.pl/KPMG 8 lipca 2015 11:43

Miliardy wydane przez dyskonty na reklamę zwróciły się z nawiązką Dyskonty uzyskały przewagę dzięki reklamie telewizyjnej, na zdj. sklep Biedronka ul. Dolna w Warszawie, fot. zelaznastudio.pl

Bardzo silną przewagą sieci ogólnopolskich nad regionalnymi jest reklama w telewizji.  Marka detalisty, która np. automatycznie budzi skojarzenia z dobrymi cenami, bardzo wpływa na postrzeganie przez klientów oferty czy bieżących akcji promocyjnych. Takie asocjacje zdołały zbudować największe sieci dyskontowe, i to pomimo faktu, że realnie nie muszą być najtańsze na rynku - ocenia Daniel Prałat, dyrektor generalny Intermarche, w komentarzu do raportu KPMG "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce".

 - Z kolei przyciąganie klienta do sklepu w ramach reklamy produktowej to wciąż przede wszystkim rola gazetek, które nieodmiennie stanowią podstawowy kanał komunikacji sieci z klientem. Podobną funkcję mobilizującą pełni reklama radiowa - dodaje Daniel Prałat.

Dyrektor generalny sieci Intermarche zauważa, że w ostatnich latach można dodatkowo zaobserwować, że w dotarciu do klienta coraz większą rolę zaczyna pełnić internet. - Jest to medium niezwykle wygodne zarówno w kreowaniu wizerunku, jak i przekazywaniu informacji o promocjach. Efektywne wykorzystanie Internetu nie jest jednak ani łatwe, ani tanie. Wymaga sporej wiedzy na temat użytkowników i dużych nakładów, by uzyskać odpowiednią dostrzegalność. Mimo wszystko, dobrze przemyślane kampanie zaczynają się już opłacać, a trend ten będzie się stale umacniał wraz z przesuwaniem się punktu ciężkości w spędzaniu wolnego czasu – zamiast przed telewizorem, coraz częściej siedzimy przed komputerem lub z tabletem w dłoni - uważa Daniel Prałat.

Zobacz ile dyskonty wydają na reklamę

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10873

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane