Millenialsi i pokolenie Henryków a zmiany wzorców konsumpcji żywności w Polsce

www.portalspozywczy.pl 19 maja 2017 13:15

Rośnie zamożność polskiego społeczeństwa, zmiany w stylu życia sprzyjają wzrostowi konsumpcji żywności poza domem oraz wyższemu spożyciu dań gotowych, zwiększa się świadomość diety - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jakub Olipra z Credit Agricole Bank Polska S.A.

Przyjmuje się, że pokolenie tzw. Millenialsów to ludzie urodzeni między 1980 r. a 2000 r. Czyli są to obecnie osoby w wieku od 17 do 37 lat. Zgodnie z danymi GUS w tym przedziale wiekowym znajduje się 11,2 mln Polaków (ok. 29 proc. populacji Polski). - Tym samym jest to grupa bardzo zróżnicowana. Przykładowo obejmuje ona zarówno osoby, które jeszcze nie weszły na rynek pracy, jak i osoby które są na nim kilkanaście lat. Można oczekiwać, że inaczej będą wyglądały decyzje zakupowe 17 latka, który pozostaje nadal na utrzymaniu rodziców niż 37 latka, który od dawna jest niezależny finansowo i założył własną rodzinę - wylicza Jakub Olipra.

Jego zdaniem podobnie sytuacja wygląda w przypadku tzw. grupy Henryków (z ang. Henry- high-earners-not-rich-yet) obejmującej ludzi o relatywnie wysokich dochodach, których nie można jeszcze określić jako osoby zamożne. - W swojej definicji jest to bowiem podział oparty na dochodzie a nie wieku, co sprawia że grupa Henryków podobnie jak grupa Millenialsów jest bardzo różnorodna. Warto bowiem zauważyć, że inaczej wygląda wzorzec konsumpcji osoby o relatywnie wysokich dochodach, która dopiero weszła na rynek pracy i może oczekiwać znacznego wzrostu zarobków w przyszłości, niż osoby 20-30 lat starszej o takich samych dochodach będącej u szczytu swojej kariery. Tak szerokie definiowanie grup konsumenckich stwarza oczywiście problemy w formułowaniu strategii sprzedażowej. Dlatego byłbym ostrożny z nadmiernym przywiązywaniem się do tych definicji - mówi Jakub Olipra.

Czytaj więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10912

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane